Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Sitat av jonjon Vis innlegg
Hvorfor er det så viktig for deg å ha rett før noen kan avgjøre det?
Vis hele sitatet...
Man må jo være kritisk til ting. Det er jo det som får oss til å gå fremover. Forskere elsker å bli motbevist, fordi da kan de finne ut av hva some egentlig stemmer! Man vil jo heller ha sannheten, enn å tviholde på noe som er feil..!

Han har ikke nødvendigvis rett, men sånn som denne diskusjonen har utviklet seg er det han som har de beste poengene. Du gjør som de fleste kristne som bare TROR uten noen som helst grunnlag til å TRO, annet enn at du har lest urgamle menneskeskapte skrifter som i dagens oppfatninger er helt på vidda. Som du selv har sakt er det ikek vits å diskutere en gang, fordi religiøse folk har som regel aldri "rett" i en slik diskusjon. Det ender bare i "men jeg tror det er sånn, fordi bibelen". No offence


Sitat av jonjon Vis innlegg
Edit: Jeg orker rett og slett ikke skrive alt jeg mener er hovedbudskapet i bibelen, det ville blitt en veldig lang post. Men, noe av det er jo at vi mener det finnes en skaper og at man skal følge "the golden rule". Som de fleste andre religioner også er basert rundt
Vis hele sitatet...
Du virker egentlig som en fornuftig person som ikke nødvendigvis trenger å tro på magi og overtroiske ting. Men du har sansen for kristen moral (eller, hvertfall en brøkdel av den. Den som blir presentert for oss idag), noe som her helt greit. Men det værste som fins er folk som tror kristendommen har monopol på god moral (sier ikke at du er en av dem ).
"du skal gjøre mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg" er for eksempel et gammelt kinesisk ordtak som oppstod flere tusen år før kristendommen kom.

Mennesket trenger ikke religion for å forstå sånne ting !