Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Ja, og likevel tar du bibelen for god fisk?
Om bibelen bare er en vanlig bok med et budskap, hvorfor legge mer lit til denne enn andre bøker?
Vis hele sitatet...
Vis du lurer på mitt synspunkt tar ikke jeg bibelen bokstavelig slik den er skrevet nå for god fisk nei. Om jeg tar lærdom fra poengene til historiene, ja.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Det er få som legger opp hele livet sitt rund et maleri, men greit, vi kan jo kalle bibelen for litteraturkunst i stedet for en hellig bok og behandle den deretter, som en bok, hverken mer eller mindre.
Vis hele sitatet...
Det må du gjerne gjøre, men dette er altså ditt synspunkt.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Og hva mener du er hovedbudskapet i bibelen?
Og hvorfor tror du disse skriftene ikke er tatt med i bibelen?
Jeg er ganske sikker på at skriftene ikke passet med det synet som var ønskelig, og derfor ble utelatt
Vis hele sitatet...
Det tror jeg også. Har da aldri nektet for at mennesker benytter religion for sin egen agenda.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Det er mange som hevder det i større eller mindre grad, men jeg tror ikke på gud, så nei, jeg tror innholdet i bibelen er hentet fritt ut fra fantasien på forskjellige mennesker.
Vis hele sitatet...
Det er det selvfølgelig, da du finner like mange tolkninger som det finnes mennesker.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Hvorfor hevder du flere ganger at det ikke er noe vits å diskuter, men fortsetter likevel?
Jeg kan forsåvidt være enig, da jeg til dags dato, ikke har møtt en eneste religiøs person som er villig til å ta inn over seg evolusjonsteorien og hvilke implikasjoner det gir.
Vis hele sitatet...
For du svarer tullete på det jeg har skrevet vel, det er da ikke så rart. Hvorfor er du så misjonerende om din religion? Hvorfor er det så viktig for deg å ha rett før noen kan avgjøre det?

Jeg har forøvrig ingen promblemer med evolusjonsteorien. Det tror jeg veldig få kristene i Norge har. Det er i andre deler av kristendommen de praktiserer en mer bokstavlig tolkning av bibelen enn det vi gjør her hvor man ikke kan akseptere evolusjon.

Edit: Jeg orker rett og slett ikke skrive alt jeg mener er hovedbudskapet i bibelen, det ville blitt en veldig lang post. Men, noe av det er jo at vi mener det finnes en skaper og at man skal følge "the golden rule". Som de fleste andre religioner også er basert rundt
Sist endret av jonjon; 9. januar 2014 kl. 01:45.