Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Sitat av jonjon Vis innlegg
Kan det være at jeg tror allah og gud er samme individ om man kan si det slik?

Om så mennesket bestemmer hva som er beviser for ting og jeg mener gud er skaper kan jeg benytte deg som bevis på at gud eksisterer. Tullete måte å tenke på.

Jeg mener at alt fantasien kan sette til livs eksisterer frem til det er motbevist. Skal du dra det videre har forskning vist at du ikke engang kan bevise at du eksisterer noe annet sted en i mitt eget hode, så bare prøv å putte ditt livsyn over på andre. Trodde ikke buddister drev med sånt jeg. Du har jo virkelig problemer med andres tilværelse og tro.

Mener jeg leste du praktiserte dette, om ikke beklager jeg.
Vis hele sitatet...

Jeg praktiserer ikke buddhisme så da har du sett feil. Buddhisme har jeg ikke satt meg inn i så jeg vet ikke så mye om hva de driver med. Har bare hørt rykter om at de er veldig fornuftige og OK folk.

Men hvordan er jeg et bevis for at gud finnes? Du skjønner jo at det er veldig vanskelig for meg å tro på gud når det er et argument.

Det at en ball kan sparkes, trenger ikke nødvendigvis å være et faktum. Men jeg har selv sett at folk har sparket en ball, og jeg er temmelig sikker på at det er mulig med tanke på at det er blitt såpass greit bevist. Jeg har til og med gjort det selv! Alle runt meg er enige om at det er et faktum, fordi det er gode beviser.

At en "gud" har skapt verden på 6 dager er litt vaskeligere å forstå. Hvis du i tillegg tar bibelen bokstavelig, så er evolusjon feil. Jeg håper ikke du er en av de som benekter evolusjon?

Hvis Muslimene sin gud er den samme. Kommer de til helvete da siden de er ukristelige, eller er det greit at de oppfører seg annerledes? Går det greit med meg og da siden jeg oppførerer meg ukristelig på min egen måte?

Beklager at jeg er litt kjapp på tastaturet og virker litt nedlatende kanskje