View Single Post
Sitat av Zcorsito Vis innlegg
Hva skjer om kontoen blir stengt? Har 43 kr der n�

Isåfall hva kan straffen vere for dette? Om jeg svarer feil altså
Vis hele sitatet...
Kundeforholdet blir sagt opp og de ber deg om kontonummer til annen konto de kan overføre pengene dine til. Pengene mister du ikke, altså.

Det beste er å være så ærlig som mulig. Den beste løgnen er tross alt den banken mistenker, den som vil få banken til å tro deg og slappe mer av, og som er nærmest sannheten.

Er dette kjøp og salg av krypto så si at pengene har gått til kjøp av krypto. Og si at du har mottatt pengene som resultat av at du har solgt krypto. Har du kanskje krypto som du kan vise banken at du har? Isåfall så går dette kanskje bra.

Men ikke si at du brukt på krypto på noe ulovlig eller noe som er i gråsonen. Og visst de spør deg om hvorfor du bruker kontanter og ikke elektroniske overføringer så kan du jo si noe slikt som at du får bedre priser når du kjøper og selger med kontanter-

Altså vær mest mulig ærlig.

Jeg har mistet kontoen min hos over 10 banker fordi jeg gjorde mange overføringer med kjøp og salg av krypto. Eneste banken det har gått bra med, som virker å ikke ha noe imot dette er Voss Veksel- og Landbruksbank.

Sbanken var også OK frem til de ble kjøpt opp av DNB. Sbanken er sammen med DNB blant de verste nå.

Prøv å skaff så mye legitim dokumentasjon du kan, som kan vise at du ikke har gjort noe ulovlig. Du har ikke gjort noe ulovlig visst du virkelig har kun kjøpt og solgt krypto og ikke brukt det på noe ulovlig, som illegale rusmidler.

Det må dessverre ikke være ulovlig for at kundeforholdet skal bli sagt opp, men blir det vanligvis ikke visst du kan dokumentere at det er legit. Videre anbefaler jeg at du går over til kun elektronisk. Eller isåfall å kun kjøpe og selge for maks 5000 i måneden.

Ikke si noe slikt tull som at du får det fra konfirmasjon. En konfirmasjon gir èn overføring, ikke flere frem og tilbake.
Visst du kommer med slike idiotiske forklaringer så mister du kundeforholdet veldig raskt. I tillegg så sender de nok også bekymringsmelding til finanstilsynet.

Jeg kan anbefale Sparebanken Sør selv om de også er veldig strenge. De tillater kun kjøp og salg av krypto via norske børser.
Men å bruke de burde uansett gå bra visst du ikke kjøper for mer enn 5000 per måned og ikke selger for mer enn 5000 per måned.

Ellers så finner du også mange banker på wikipedia. Google "norske banker". Og "norsker banker for krypto" så finner du nok også hvilke som er de beste mtp. Krypto. Gå heller over til å kun bruke Revolut. Men de også sier opp kundeforholdet visst du kjøper og selger mye. Og de tar ikke kontanter. Transferwise kan du også teste ut, det er i praksis samme løsning som Revolut.
Sist endret av einsteindragon; 19. februar 2024 kl. 13:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.