View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er fortsatt en vesentlig forskjell på et par, tre politifolk på innesnødde Kongsberg og politiet som helhet.

Politiet har ikke slettet bevis, ett par poltiimenn har på eget iniativ slettet bevis. Vesentlig forskjell.
Vis hele sitatet...
Men det er dette som er problemet. For når man skal dømme i en rett så er man avhengig av at de involverte forklarer seg sannferdig, som tiltalt så kan du la være å inkriminere deg selv, men vitner inkludert politi skal snakke sant. Og politiets ord har jo ofte hatt høyere verdi.

Så hvis da jeg sitter der som meddommer og tiltalte begynner å prate om at politiet gjorde sånn og politiet nekter for det så er det ord mot ord, og da tidligere hvor jeg kunne stole mer på politimannen enn ola uteligger, så vil det jo nå være større grad av tvil, og tvilen skal komme tiltalte til gode.

Ytterste konsekvens er jo at politiet som helhet får ett rillitsproblem pga handlingene til politifolk en natt i nedsnødde Kongsberg. Og plioolitirapportentirapporten stemmer jo ikke overens med videoen. Så de er tatt i løgn.

Også vil jeg påpeke at rettsalene i Norge er ikke redd for å ta avgjørelser, se på dommene om besittelse til eget bruk.