View Single Post
Slaktern: "Reglene / normene vi har satt for narkotikapolitikken" Regner jeg med de mener

Men er det ventet stort oppmøte til lørdagen? Vil det bli serriøst?
Nytter hvertfall ikke med "100 gangstere" som står der og "skremmer" resten av oslos befolkning =p Folk blir jo redd bare noen går med store bukser jo... Men derimot en miks av alle sammfunnslag vil gjøre et større inntrykk på folk flest. Det ville også vært mulig og ordnet hvis det blir godt organisert. Når de ser at "alle typer mennesker" røyker og det er fred blandt folka, uansett hvor man har tilhørlighet.
Da ser de at det ikke bare er "innvandrere som henger på løkka og ved akerselva" som røyker hasj.
Tar seg ikke veldig godt ut med en slosskamp blandt de rivaliserende gjengene i Oslo utenfor stortinget på denne dagen akkurat.

Og please kom kun med saklige argumenter. Alkohol er farligere enn hasj burde de fleste vite at ikke fungerer lenger. Må også få fram at det ikke er starten på heroin som fortsatt "sikkert halvparten" av Norge tror..
Må også få fram at det må bli fokus på at det skal brukes som et rusmiddel og ikke "tobakk". Hadde alle holdt seg til helgene med røykinga ville det nok vært færre tilfeller av psykoser o.l. Eller det trengs kansje aldri nevnes =p.

En annen fin ting å argumentere for, er at det vil bli flere arbeidsplasser hvis det blir legalisert. Tenk på alle stonersa i Norge i dag som ikke gidder å jobbe for det er så jææævlig kjedelig?
Tror dere ikke mange av dem som bare sitter hjemme nå heller ville jobbet og tjent penger? Hvertfall hvis de kunne jobbet i et drivhus hvor de passet på plantene, jobbet i coffee shops, jobbet med å frakte weed ut til kundene/butikkene, "weed-kontrollører", grossister, arrangere "norges-cuper"(cannabis-cup) Det ville uansett blitt flere arbeidsplasser og det ville vært flere stoners ute i jobb. Vinn - vinn!

Ser selv at en legalisering ikke kommer til å skje med det første, men man kan jo alltids håpe =D Hvertfall på en avkrimminalisering hvis man har 15g eller mindre (:

Hvis grensa går på 1 gram er det jo fortsatt stress for de som kun selger til kompiser osv. Man må jo ut å kjøpe den grammeren hver eneste dag og da er det "store" muligheter for å bli tatt. Selv om man ikke får straff for 1 gram er det nok straff for å kjøpe av en dealer!?

Og blir det lovlig kommer det til å koste dyrt tror jeg. Det er jo mye dyrere å kjøpe weed på kafe'er i Amster enn det det er å kjøpe det på gata og av kjente. De som bor der drar ikke på coffee shops for å handle stæsjet sitt. Ville blitt samme problemet i Norge. De som røyker hver dag kjøper fortsatt av kompiser eller begynner å dyrke selv. De som har lyst til å prøve eller ikke røyker ofte drar på coffee shops. Det kommer nok også til å bli besøk fra byer som ikke har coffee shops, for det ville vært kult å vært på en i Norge.
Tror også det vil bli mer turisme fra skandinavia inn til Norge.
Slik jeg ser det, tror jeg Norge ville tjent mange millioner i rene inntekter bare på å legalisere cannabis. Og for ikke å tenke på alle de millionene vi hadde spart på å ikke bruke 50% av politiets ressurser på å buste smokers.

Hilsen en som vil slippe å være redd for å miste jobben sin hver eneste dag! (Vet jeg kan slutte istedenfor ja!)