View Single Post
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Egentlig tok jeg deg ganske seriøst frem til nå, du virker ganske naiv.

Det du sier er at 90% av bolerne i Norge er topp seriøse folk som går til regelmessig legesjekk og passer på at alt er bra?
Og bare 10% av bolerne kombinerer dette med andre stoffer?

Hvorfor beslaglegges det amfetamin og piller i de samme aksjonene? Er dette bare en av 10%-erne som har forvillet seg inn i det sunne bolemiljøet?

Er du i det hele tatt klar over omfanget av saken du beskriver?

Her snakker vi kommuneansatte som driver med hvitvasking av penger, 100 (!) mistenkte, 70(!) siktelser, 10 firmaer er siktet, beslag av hasj, amfetamin, GHB, kokain, metamfetamin og amfetamin i tillegg til doping i form av over 70 000 tabletter, over 500 glass og 6000+ ampuller.

Joda, narko-krim er alvorlig men det er gildesaken også.
Og se litt på tallene, for det første så har oppklaringsprosenten "kun" falt med 1.3% mens denne saken har pågått og det er gitt 5 millioner kroner i øremerkede midler for å dekke opp for overtid og reise.


Du kan ikke basere det på normal bruk, alt er jo greit ved normal bruk. Jeg kunne sikkert gått på amfetamin til jeg var 80 år gammel om jeg drev med normal bruk.
Heroin går nok også fint ved normalt bruk, problemet oppstår når det tipper over.
Jeg sier ikke at heroin og amfetamin er harmløst, tvert i mot.
Men jeg har sett altfor mye sykt skje med folk som bruker testo at jeg ikke deler ditt glansbilde.
For min del er en person som pusher hasj akkurat lik han som pusher steroider, her i byen får du det meste på samme plass så her slår politiet to fluer i en smekk om de begynner å aksjonere.
Vis hele sitatet...
Hvem tror du bruker mest penger og kjøper mest doping av de som selger det? De som trener månedsvis, åresvis, tja, hele livet? Jeg er helt overbevist om at en brøkdel blir brukt av blandingsmisbrukere. På de åpne salgsforumene i Norge er det en policy at narkotika ikke får bli omsatt, og all diskutering av det fører til banlysing også. Man selger konsekvent til folk som ikke er involvert med narkotika. Sålangt man har kunnskap om hva folk holder på med selvsagt. De gutta som ble arrestert med norges største dopingbeslag er folk uten rulleblad. Det ble ikke funnet noe narkotikum der. Det andre store beslaget i den saken som var i bergen var det heller ikke noe narkotika beslaglagt. Joda, de finner til tider narkotika hos de folka de har dratt inn på noe av gymmene, og de er -veldig- påpasselig og få det med i mediadekningen da steroidebruk ilag med narkotikabruk er et bilde de bare vil elske at folk sitter igjen med når de leser.

Nå blander du saker. Jeg snakker ikke om operasjon gilde. Det er ikke den saken Org.krim bergen etterforsker. Den saken org.krim bergen etterforsker har allerede pågått lenger enn gilde, og kostet mer penger. Den har ikke vært for retten enda.

Glansbilde...Se hva stoffer jeg sammenligner det med. Alltså, missforstå meg rett, jeg er helt inneforstått med at steroider kan ødelegge folk skikkelig. Jeg sier bare hva onde jeg ville valgt, om jeg skulle valgt et onde. Og jeg sier bare at av de enorme mengder steroider som har blitt solgt oppigjennom årene som jeg har kunnskap til, så har majoriteten havnet hos treningsentusiaster. Folk som driver med kroppsbygging, fitness og andre typer kroppsidretter. Det er heller ikke tilfeldig at det dukker opp så mange politifolk på de kundelistene som har blitt funnet. Dette er mennesker du og jeg ikke ville satt i kategorien kriminelle om vi kjente til dem. Det er ikke de folka som er ute og herjer og krever inn gjeld og styrer på. Du kan gå tilbake til gilde saken om du vil, se hvor mange tiltalte der som også hadde narkotikasiktelser på seg - Det var ikke en stor del. Det var ingen i hovedsaken. Men når du kom ned på brukernivå, så fant du selvsagt noen her og der. Men du kan jo alltids ta de 70 siktede i den saken, ta 10% av det - Se om du finner flere som var siktet for narko..

En som pusher hasj...vi lever i en verden hvor hasj så og si er sidestilt med alkohol i Norge. Men om du sidestiller de som holder seg til doping til de som pusher speed, kokain, heroin og tabletter, da har du rett og slett altfor lite kunnskap om innsiden av desse miljøene. De albanerne som blir linket til oppi diskusjonen her. Se om du finner noe folk som kjenner til de gutta. Det er knallharde kriminelle som avler kun faenskap og elendighet, og de har siden 2012 gått fra og ha et par stk som bor i bergen, til og ha organiserte nettverk her. Jeg tror du misstolker mitt liberale syn på doping, jeg er helt med på at det er ulovlig, at det har misbrukerpotensiale, og at det i kjølevannet av dopingsalg oppstår noe annen type kriminalitet. Det du ikke forstår er at jeg etter åresvis med kriminalitet ser hva helt annet miljø, skader og helvete knallharde narkogrupperinger skaper, kontra doping. Jeg føler denne påstanden ikke kan utfordrest nesten, jeg skulle iallefall likt og sett noe som kunne fått meg til og skiftet mening på dette området.

I bunn og grunn er alt jeg sier at jeg personlig føler ikke det kan forsvarest oppimot ola nordmann at man gir desse utlandske kriminelle som kripos gang på gang har kategorisert som de verste norge har og by på - Et frikort - Mens man driver de dyreste etterforskningene politiet har gjennomført, oppimot doping. Jeg er ikke fornøyd med prioriteringa, det tror jeg heller ikke de fleste nordmenn er. OM de hadde hatt kunnskapen til og hatt så mye tanker på området