View Single Post
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Du kan ikke sette en makspris på en etterforskning, så om man tar ett par stk og samtidig avdekker mye mer i samme sak så må man jo gå etter det man har. Det er jo nettopp derfor politiet har bedt om at det gjøres færre beslag slik at de sakene som allerede er under etterforskning ikke blir stoppet.
Og du maler litt glansbilder av dopingmiljøet, å påstå at pengene ikke går til andre kriminelle aktiviteter er naivt.

Jeg er enig i at organisert narko-krim bør ha høy prioritet, men jeg har forståelse for situasjonen som oppstår når det ikke er nok penger eller folk.

Du kan ikke konfiskere 10 kilo amfetamin for så å stoppe midt i etterforskningen fordi det ikke er mer penger i budsjettet.

Og alle her inne har nok forskjellig syn på hva som bør være prioritert hos politiet men jeg synes ikke doping er så uskyldig som du får det til å høres ut som.

Du må også huske at ikke alle kostnadene går direkte på politiet i bergen så selv om det er brukt store summer på din sak så betyr ikke det at det er den saken som har dyttet alvorlig narko-krim til side.
Vis hele sitatet...
Jeg kan garantere deg at bakmenna i denne dopingsaken ikke har generert så mye kriminalitet som bakmenna i heroin/amfetaminmiljøene gjør. Det er ikke mafiainnblanding, de spytter ikke penga sine inn i andre ting, de holder ikke på med narkotika. De som pusher speed langt oppi miljøa selger dagen etterpå tabletter, uka etterpå heroin og uka etterpå kokain. Det har ikke noe og si, så lenge pengene genererer mer penger.

Selvsagt skjønner jeg og at de må følge opp ferske spor i en etterforskning, men de har holdt på 3 år, og hovedmenna har sittet fengslet i 1 år. Det siste året har de holdt på med aksjoner i rogaland, bergen, oslo, hvor de bruker 60 polititjenestemenn til og dure inn på treningssenter og ta brukerne. Bruk av steroider var ikke ulovlig engang for 2 år siden. Om det var sidestilt med alvorlighetsgraden på bruk av heroin/amfetamin/tabletter, så tror jeg nok det hadde vært ulovlig for leeenge siden. Spesielt mtp. de har prøvd og få det ulovlig ved flere tilfeller uten og få det til.

Jeg har iallefall en klar mening om at doping i normale former ikke engang kan begynnes og sammenlignest med knark. Da snakker vi folk som går til lege for kontinuerlig sjekker, og bruker doseringer som er annerkjent verden over, og ikke bare durer på. Dette er hverdagen for MAJORITETEN av steroidebrukere. Ikke bland inn 10%ern som allerede er kriminelle som bruker steroider som en bost i sin kriminelle hverdag.

Jeg sier bare hva de org.krim gutta selv har sagt jeg. Det er norges dyreste etterforskning, og den har gått på bekostning av det meste annet de driver med, men de ser på det som like givende og jage dopingselgere og treningssnarkomane, som de finner i og jage narkopushere og narkomane. For meg blir det bare jalla når jeg daglig ser hva narkomiljøet i bergen gjør med folka der og omgivelsene i byen. Jeg vet hva prioriteringer som hadde ført til en bedre omgivelse for den gjennomsnittlige bergenser iallefall.