View Single Post
Sitat av celtseus Vis innlegg
Nå er vel både stalking og det å utnytte falsk identitet ulovlig... Lurer på disse personene du skal stalke og finne ut diverse ting om, hvorfor ikke bare bli kjent med dem og spørre? De færreste gidder vel å godta friendrequester fra fremmede, og om dette gjelder personer som har blokkert deg på din egen konto blir det å fortsette å kontakte de fra nye brukere trakassering som også er ulovlig.

Det er bare tre type folk som holder på sånn:
1) Fjortisser som vil stalke et crush. Mann deg opp å bli kjent på vanlig måte for å komme noen vei.
2) Psykopater som har blitt blokkert og vil fortsette å ha kontroll og makt over offeret. Skjerp deg, du burde bli bura med så truende atferd.
3) Folk med onde intensjoner, catfishing, infosanking til uthenging, kartlegging av rutiner eller familie for overfall, ran, drap, eller annen set-up. Skjerp deg du burde bli bura med så truende atferd.

Til folka her som svarer, tenk over at dere kan hjelpe en potensielt farlig person her til å skade uskyldige fysisk eller traumatisk for resten av livet.
Greit at det er lov med tips til ymse her inne men å gi folk oppskriften på noe som kan skade andre syns jeg ikke har noe på dette forumet å gjøre.

Hilsen en med en søster som ble stalka og flere ganger overfalt av eks, fulgt etter fra arrangement han fant hun via facebook osv. Etter å ha vært med hu på krisesenter og i rettsaker lærte jeg at det er ganske vanlig så ikke undervurder fremmede på nettet.
Vis hele sitatet...
Stalking er ikke ulovlig så lenge den som blir stalket ikke vet om det.

Jeg lurer også på hva som er ulovlig med å oppgi ett annet navn ved registrering. Kanskje det bryter Facebook sine retningslinjer, men ulovlig?
Sist endret av random105675; 10. juni 2019 kl. 08:37.