View Single Post
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
OT, men jeg har ikke bodd så lenge i Bergen, så hvilke områder er det du snakker om? Jeg har fått med meg at det ikke er så lurt å gå over Nygårdshøyden på natta, men vil gjerne vite om hvilke andre "farlige" plasser det er! Heldigvis bor jeg selv midt i sentrum så har aldri lang eller mørk vei hjem fra byen.


Men tilbake til evnet; Jeg syns det er trist at jenter skal måtte innta seg en offerrolle og legge livet sitt rundt diverse regler for å unngå å bli voldtatt. Jeg ser stadig menn på byen som kler seg mye mer lettkledd enn mange kvinner, men de blir ikke kallt "horer". Trist at frykt må bestemme over hvilke klær vi skal kunne gå i og hvor mye vi skal drikke (jeg ser den at man ikke bør drikke seg helt drita, verken menn eller kvinner, men dette er jo fullt ut et personlig valg).

Vi har like mye rett til å leve like fritt som menn. Offeret, uansett mann eller kvinne, skal på ingen måte tildeles noe skyld i en voldtekt.
Vis hele sitatet...
Høyden er verst ja, men nordnes og sandviken er det lurt å styre unna. Heldigvis har jeg sett at politiet har begynt å kjøre rundt på nordnes i helgene på nattestid Men rundt støletorget osv er det ikke super lurt å gå aleine. Masse mørke smau. I fjor var det en fyr som voldtok tror det var 5 jenter rundt der.