View Single Post
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Sammenlikningen min fungerer som knall i alle eksemplene mine. Alle har et knyttepunkt som heter: *trommevirvel* forhåndsregler. Og det er å ta forhåndsregler som er poenget mitt. Ikke hvem som er skyldig i hva.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har litt tungt for å forstå at jeg ikke vil være med på disse 'forhåndsreglene'. Det er fordi jeg, åpenbart, legger en annen verdi i dem enn det du gjør. Jeg mener nemlig at de forhåndsreglene fører Oslo i en helt gal retning; en retning ingen av oss vil.

Det eneste jeg går med på er å anerkjenne at jeg ikke har en like enkel 'løsning' på problemet som du har, men jeg protesterer like fullt mot det du sier.

Les hva trådstarteren tar opp i sitt innlegg, så ser du at jeg diskuterer det som han tar opp. Nemlig at folk burde ta forhåndsregler. Dette vil hindre (uten tvil) flere voldtekter/drap/stjeling og en annen haug med kriminelle handlinger.
Vis hele sitatet...
Som nevnt vil jeg ikke være med på de premissene, derfor kommenterer jeg. Det ville gitt færre voldtekter, men en gal utvikling (i mine øyne)
Jeg forstår at du ikke skjønner hva dette betyr og at du helst ikke vil ta forhåndsregler. Ingen har lyst til å måtte gjøre dette, men slik er desverre verden blitt. Og jeg vil gjøre alt for å forminske på kriminaliteten. Så lenge purken ikke har ressurser nok til å fakke alle bad guys der ute så vil jeg at venninnene mine tar sine forhåndsregler på samme måte som jeg ønsker dine venninner til å gjøre det samme.
Vis hele sitatet...
He-he, du skriver ikke så kompilsert, min venn. At du gjentar at jeg ikke forstår får du gjerne gjøre for din egen tilfredstillelse.

Ikke misforstå meg - jeg tror du vil det beste for alle og tror på løsningen din. Men forstår du hvorfor jeg ikke vil ta forhåndreglene dine? Jeg vil ikke at folk skal styres av redselen sin. Jeg tror det fører med seg masse negativt som ikke færre voldtekter veier opp for.

Du mener venninnene ikke bør ta disse reglene og gamble hva eneste gang de er ute alene?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke at de skal føle seg redde, jeg heller. Jeg vil også at de skal komme trygt hjem. Jeg vil bare ikke at det må skje i en kvinnetaxi, bak sotede ruter ikledd en niqab.
Sist endret av httpwhat; 7. april 2011 kl. 16:06.