View Single Post
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Det er ikke veldig vanskelig å forstå hva du prater om. Forstå at jeg er klin uenig med deg.

Sammenlikningen din fungerer selvsagt ikke som de fleste andre sammenlikningene i tråden hittil.
Vis hele sitatet...
Sammenlikningen min fungerer som knall i alle eksemplene mine. Alle har et knyttepunkt som heter: *trommevirvel* forhåndsregler. Og det er å ta forhåndsregler som er poenget mitt. Ikke hvem som er skyldig i hva.
Les hva trådstarteren tar opp i sitt innlegg, så ser du at jeg diskuterer det som han tar opp. Nemlig at folk burde ta forhåndsregler. Dette vil hindre (uten tvil) flere voldtekter/drap/stjeling og en annen haug med kriminelle handlinger.

Jeg forstår at du ikke skjønner hva dette betyr og at du helst ikke vil ta forhåndsregler. Ingen har lyst til å måtte gjøre dette, men slik er desverre verden blitt. Og jeg vil gjøre alt for å forminske på kriminaliteten. Så lenge purken ikke har ressurser nok til å fakke alle bad guys der ute så vil jeg at venninnene mine tar sine forhåndsregler på samme måte som jeg ønsker dine venninner til å gjøre det samme.

Du mener venninnene ikke bør ta disse reglene og gamble hva eneste gang de er ute alene?