View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Og dette skal jeg ta seriøst?

Jeg har tenkt jeg kunne skrevet mye her i trådene dine men samtidig ser jeg jo hvordan alt som utfordrer deg her blir avslått tvert, da gidder jeg rett og slett ikke for det er jo totalt bortkastet tid å skrive noe annet her enn det du selv ønsker.
Vis hele sitatet...
Om du ikke tar dette, eller andre tråder, seriøst synes jeg du heller burde sett en film eller noe.. Jeg har lest noe av det du skriver til både andre og meg og tviler på at dine ord er særlig velkomne i dette forumet!

Sitat av Bønnemann1 Vis innlegg
Hva er det her for no knarkerromanse?

Ikke gå etter folk med samme problemer som deg. Da blir det jo faen ikke bedre..

Du spør deg til råds på søplenarkisforum nr. 1. Så derfor det passende stempelet. Hva med å snakke med en profesjonell som legen din?
Vis hele sitatet...
Oioioi, enda et nettroll?! Joda, finnes noen av dere her på forumet - trolig fordi dere kan slenge ut en haug med dritt uten å måtte vise ansikt, eller stå til ansvar, ikke sant Knarkeromanse? Ja, vel og da må jeg spør hvem av oss to sdette gjelder som driver med 'knarking'? Håper du klarer svare meg på det, MEN et godt råd er å faktisk lese tråden FØR du serverer usaklige utsagn!

'Søplenarkisforum nr. 1' Faktisk har jeg fått mange saklige og oppegående svar her inne og tviler på at adm. vil like dine uttalelser...!

Sitat av Dough Vis innlegg
Nei, ikke nødvendigvis men noe må det jo ha vært siden dere ble hengende oppe.



Her kommer standardsvaret, når du skriver på et forum må du tåle å få svar du ikke liker. Du skrev dette innlegget på et svært rusliberalt forum da er det lett å få svarene du ønsker i akkurat dette tilfellet. Jeg er ikke her for at alle skal være enige med meg.



Det må du gjerne mene men jeg har selv min historie med alkohol og rus og kom meg ut av dritten for en god del år siden så jeg vet veldig godt hvor jeg står i forhold til rus og kompliserte kortvarige og langvarige (mest kortvarige) relasjoner. Noe av det første jeg husker som slo meg når jeg ble edru var illusjonen om egen drikking som jeg hadde normalisert med å tiltrekke meg hvordan mange andre drakk og oppførte seg som meg. Den kan du gruble litt på.

Scenariet ditt henger bare ikke på greip for folk på vår alder, tjueåringer kanskje. Hvis du ønsker litt andre perspektiv på henvendelsen din kan du spørre om det samme på kvinneguiden hvordan de tilbringer nettene med nye relasjoner av det motsatte kjønn. Det du har beskrevet er en fyr som syntes det var noe upassende med denne kompisen men lot han likevel komme. For meg virker det som at han er blitt noe overrasket over utfallet og det i sin fulle rett uavhengig av hvordan du måtte se på det. Med dine egne ord så har dere hatt det fint frem til denne natta hvorpå han plutselig er blitt en usikker kontrollfreak. Virker ganske merkelig på meg, avvisning er vondt det er det ingen tvil om, men å sitte her å lete etter noen svar for å skyve dette over på han kan jeg vanskelig se at er noe særlig konstruktivt.
Vis hele sitatet...
Om det stemmer at du har vært rusfri i flere år, må jeg få lov til å spør hvorfor du fremdeles uttaler deg som er inngrodd alkis? Skjerpings!

Sitat av Dough Vis innlegg
Hva har det med selvtillit å gjøre at man ikke trives best med speedfreaks men i stedet verdsetter nattero. Jeg vil si det er mer normalen enn det motsatte… Igjen, du poster på et rusliberalt knarkeforum det er fortsatt ingen garanti for at alle er enige og støtter deg. Du peker utover og påpeker andres mangel på selvtillit og usikkerhet men har selv startet tråden med den mildt sagt noe usikre tittelen «Var jeg ikke mer verdt?»…. Det er et paradoks.
Vis hele sitatet...
Det har MYE med selvtillitt å gjøre når en blir SÅ sjalu for så lite. Selv hadde jeg syntes det var helt greit om ei vennine av meg satt opp og holdt daten min med selskap om jeg ble så trøtt at jeg måtte legge meg få timer etter at hun kom. Men nå er nok ikke jeg av de mest sjalu personene og har bestandig hatt - nettopp selvtillitt, nok til å våge stole på mine partnere. 'rusliberalt knarkeforum' Hm, tror du adm. vil syntes det var et passende utsagn av et forum jeg - og MANGE med meg vil skryte opp i skyene, nettopp fordi det er såpass liberalt som det er?!

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Beklager men jeg tror ikke umiddelbart på det du sier om tenning. Dere to som fortsatte festen må jo ha festet en stund siden crazy friend rakk å ta flere linjer amfetamin.

Og det var heller ikke første gang du drakk sammen med polakken? I løpet av 3 uker. Hvordan tror du det fremstår for en som skal få barna sin hit til landet? På 3 uker har du allerede drukket flere ganger rundt polakken samtidig som du har sagt at du skal kutte ut drikkingen?

Innsovingstabletter og alkohol er en godt kjent kombo for mange. Det virker sterkere enn bare alkohol.

For meg virker det som du er i fornektelse, eller du vet du drikker for mye og for ofte. Du sier du skal slutte men viser egentlig ikke særlig vilje eller pågangsmot for å gjøre det du sier du skal. Og det viste seg vel egentlig også når du postet at "nå drikker jeg som før". Alkoholikere er veldig flinke til å finne grunner til å drikke, "nå er du ghosta så klart at du da må drikke som du gjorde før".

Jeg orker ikke fortsette å messe for deg, du har garantert hørt det jeg sier før, du har sikkert også tenkt det jeg sier. Jeg kan ikke endre deg, det er det bare du som kan. Du kan fortsette livet slik du har gjort de siste årene, eller du kan brette opp armene og ta kampen mot rusen idag. Du kan ikke ta den kampen i morgen. Du må starte idag. Og når du våkner i morgen. Repeat.

Om jeg var polakken hadde jeg orket å dra inn et drikkfeldig kvinnfolk i livet nå når barna skal bo hos far. Om ting ellers var bra ville jeg kanskje gitt deg sjansen til å bevise at du klarer det. Men jeg ville også tenkt på at du har drukket flere ganger rundt meg på de 3 ukene. Og jeg ville sett at det er avvik på det du sier du vil og det du gjør.

Løsningsforslaget blir at du slutter å drikke akkurat nå. Du går på AA møter eller begynner å sykle, eller strikke eller male bilder eller whatever som får deg til å fokusere på andre ting enn rus. Og du forsøker å få vist den nye versjonen av deg frem til polakken etterhvert.

Mulig jeg ser mønstre i det du forteller som kanskje ikke eksisterer, men jeg har selv hatt et drikkfeldig kvinnemenneske i livet og på tross lovnader om å redusere forbruket, kutt ut, forsøk og stadig skuffelser og krangler så var det først og fremst at hun var tørst som var årsaken til at det ikke fungerte.
Vis hele sitatet...
Litt sent svar her, men det jeg skriver stemmer og jeg hadde ikke tatt i en 'speed-freak' om det så smalt! Ang. drikking har jeg vært bånn ærlig med han fra første stund, men det var alikevel han som insisterte på videre kontakt fordi han trodde meg da jeg sa jeg ville slutte. Egentlig sluttet jeg for vel 4 år siden så vet jeg kan klare det igjen og skal skaffe meg noe som heter Naltexon - som 1000-vis har fått hjelp av før (se det på YT om du vil) Nå drakk jeg veldig lite da han var tilstede og vi var mye i lag. Han visste også om min motivasjon til å kutte og det var i hovedsak gutten min - men også meg selv. Synd å høre om din x og skjønner godt om du gikk - faktisk! Min 'x' insisterte på å hjelpe meg å 'dra lasset' siden jeg er så motivert som jeg er. Han mente også at jeg hadde kvaliteter som få andre damer hadde. Høres ut som et 'random' forhold, men tross alt er han den første mannen som jeg har følt noe for på nærmere 5 år og nettopp derfor er jeg nå totalt forvirret...

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Jo mer du nekter å innrømme konkret hvor mye du har drukket iløpet av den aktuelle dagen, jo mer åpentbart bør det være for deg hvor problemet befinner seg. Å si at du ikke husker kommer ingen her til å ta for et godt svar.
Vis hele sitatet...
Nekter?! Jeg har jo vært bånn ærlig om alt mulig, inkl. % så hva er det du mener jeg nekter for skjønner jeg altså ikke! Sannheten er at jeg ikke hadde drukket mer enn 4-5 øl og DET burde vært 'lovlig' på en Lørdagskveld - ergo så tar du fullstendig feil når du 'informerer' om hvor problemet liksom skal ligge... Les tråden før du uttaler deg for med deg er det MYE som skurrer!
Sist endret av Nysgjerrig 73; 24. september 2023 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.