View Single Post
Freak Trooper
Joey's Avatar
705
Sitat av Synderen Vis innlegg
Er det egentlig et problem?
Vis hele sitatet...
Vel, det blir jo litt én for én, og alle for én, som i og for seg er en legit tankemåte, men må si meg enig i TS og si selv det er litt antisosialt at det er en "entry level too the good life" (les: smarttelefon eller PC) som en prosentandel aldri vil kunne ta glede av, pga av tekniske ferdigheter, idialistiske meninger, eller andre grunner.

De (gjerne litt yngre) som føler for å ta avstand fra teknologien blir 'straffet' sosialt fordi de ikke vil ta del av overvåkningssafunnet og de eldre som ikke har kapasitet til å sette seg inn i den relativt raske utviklingen vi har i dag, blir enda hardere straffet både sosialt og økonomisk. Hårda bud.

Likhet for alle, samme grunnlag og samme muligheter, er en verden jeg ønsker. Da er det bare trist å tenke på hypotetiske Kari, 79 år, som sitter på neset sitt og som ikke kommer seg ut mer enn 1-2 ganger i uka fordi bussen er så jævla dyr blitt og hun får aldri tilbudene resten får. Bare fordi hun sitter på en dum telefon som i det minste har store nok knapper til at hun kan ringe barnebarna sine når hun vil.

Er det et problem? Jau! Sier jeg.

Edit: fylleleifs
Sist endret av Joey; 7. desember 2022 kl. 02:22.