View Single Post
Blackjack og automater er matematisk umulig å tjene på i lengden, med mindre du har superflaks og treffer jackpot, for så å gi deg. Har selv hatt god flaks på Treasure Island (Unibet), men vil ikke anbefale automater overhodet av ovennevnte grunn.

Poker er derimot en morsom hobby og ferdighet som kan læres, og samtidig gi gevinst på lang sikt. Sett deg godt inn i reglene, matematikken og det dynamiske spillet. Dette kan gjøres ved å bla. se pokerstream på Twitch (xflixx, Jcarver, nanonoko), YouTube og ved å lese bøker. Viktigst av alt er selvfølgelig erfaring gjennom spill, 30% pokerstudie og 70% spilling funker fint. Start på lav stake og jobb deg oppover, det tar noen tusen hender før du får en ordentlig feel på spillet. Angående pokerklient er PokerStars bransjens største aktør, men krever at du investerer i HUD for å konkurrere på like premisser som de andre. Nivået er også høyere enn på andre klienter, da PS har profilert seg med stjerner som Daniel Negreanu og blitt siden hvor "de seriøse" spiller. Jeg mener dette nettopp er grunnen til å heller spille på andre klienter, da konkurransen er lettere (soft på pokerterm) og EV+(profitt) enklere. Unibet er HUD-fritt og gir også spillerne mulighet til å bytte mellom fem ulike avatarer. Dette på bekostning av en liten spillerpool, og et relativt dårlig utvalg av spill og turnering. Dette er likevel klienten jeg bruker til mitt spill, da jeg ønsker å utvikleferdigheter uavhengig av HUDs. Håper dette har vært til hjelp, bare å komme med ytterligere spørsmål.

GL!