View Single Post
Hei. For noen uker siden ble jeg stoppet i "rutinekontroll" der politimannen mistenkte at jeg var påvirket av hasj. Jeg ble deretter med til legevakt for urin-/ blodprøver.

Før hendelsen hadde jeg i et år røyket daglig, men aldri i forbindelse med bilkjøring og på tidspunktet jeg ble stoppet var det ca 11-13 timer siden siste trekk. Urinprøven ble selvfølgelig positiv, og jeg innrømte at jeg den helgen hadde røyket på et nasch, men erkjente naturligvis ikke å kjøre i påvirket tilstand da jeg ikke hadde gjort det.

I dag fikk jeg en telefon fra politiet som ønsket å gjennomføre et kort avhør der de hadde et par spørsmål, dette sa de at de gjerne kunne ta på telefon og at jeg ikke trengte å komme bortover. Hun jeg snakket med var på tur hjem slik at det ikke var mulig å gjennomføre avhøret der og da, hun måtte ringe meg tilbake i morgen. Dette medfører at jeg får enda en natt uten søvn da jeg selvfølgelig er veldig spent på resultatet av blodprøven.

Så er spørsmålet hva jeg kan tolke av dette. Ville det blitt gjennomført et nytt avhør om blodverdiene viser under 0.5 i promille? Alle mulige scenarioer koker rundt i hodet. Jeg vet ikke hvilken verdi som er mest sannsynlig at jeg lander på da det er lite god informasjon der ute. Jeg skjønner at de mest sannsynlig finner spor av thc i blodet, men er det egentlig mulig at jeg får en promille over 0.5 etter så mange timer? Håper noen har erfaringer å dele.