View Single Post
Jeg gikk to år media og begynte så på tredjeåret for å få studiekompetanse. Problemet var at det var veldig mye allmenfag (like mye som almennfaglig påbyggning) i tilegg til 10 timer media uka. Siden jeg ble raskt skolelei da så endte jeg opp med å droppe ut av skola og jobbe et år. Nå året etterpå så har jeg klart å skaffe meg lærlingplass som grafisk designer (startet faktisk nå på mandag).

Planen min er å gå 2 år som lærling nå for å få fagbrev som grafisk designer. Deretter vil jeg muligens prøve meg på å komme inn på Norges Kreative Fagskole i trondheim (Del av Campus Kristiania). Det er da en 2års høyskole utdanning som grafisk designer som er innterresangt der for min del. En av måtene å komme inn på er 2år lærlingtid med fagbrev+et lite forkurs i sketshing og formgiving. Etter to år der har jeg da videre mulighet til å komme inn på Universitet hvis jeg vil utdanne meg videre Anbefales og lese litt rundt Norges Kreative Fagskole. De liker å reklamere med at de har nettstudier, men de har en del annet også