View Single Post
Takk for svarene folkens

Dersom jeg velger ett av alternativene, utelukker jeg ikke det andre, men det blir mye vanskligere å velge om igjen senere.

Går jeg for alternativ 1, er det mulig å ta opp igjen siste året som privatist senere, men dette vil koste (i form av penger).

Går jeg for alternativ 2, blir det vanskligere å komme ut i lære jo lenger jeg venter. Går man ut i lære etter første året, får nemmelig bedriften ganske stor støtte fra staten (jeg tror det var 80.000 i året), mens neste år er summen betydlig krympet. Jeg husker ikke det eksakte tallet, men det er veldig, veldig mye mindre.

Så.. Uansett hvilket alternativ jeg går for, er det fortsatt mulig å gå tilbake, det blir bare vanskligre.

Uansett, så har vi nå prosjekt til fordypning, hvor vi kan fordype oss i hva vi vill inne media. Da skal jeg velge utplassering i en grafisk bedrift, for å se hvordan jeg trives. Jeg tror dette vil være veldig relevant i forhold til hva jeg skal velge når året er ferdig. Finne ut om dette er noe jeg kan trives med, mener jeg...

MVH veldig usikker dobbeltve