View Single Post
Sitat av entropi Vis innlegg
Klart det er en kjempefordel for barna med noen som er der for dem over tid. Det aller beste for barna hadde vært om du fikk tak i en nonne som kunne dedikere livet i din helhet til å følge dem opp.

Men selv om barnas beste er veldig viktig, så har ansatte noen rettigheter også. For eksempel retten til å ha et privatliv som ikke alltid er innrettet med tanke på hva som er mest praktisk for jobben. For selv om assistent for barn med spesielle behov er en veldig viktig jobb, så er det faktisk bare en jobb.

Jeg må si at hvis du jobber i en lederstilling med personalansvar så er det mildt sjokkerende at du lurer på om du har ditt på det tørre hvis du åpent diskriminerer gravide jobbsøkere. Dette er på ingen måte en "gjenganger til diskusjon i arbeidslivet", selv om det er noen ganske inngrodde holdninger hos en del sjefer.
Vis hele sitatet...
Hallais, det var da svært til politisk korrekte meninger her nå. Selvfølgelig er det en gjenganger i arbeidslivet, dette er en debatt som dukker opp på omtrent hver eneste arbeidsplass når man er i en ansettelsesprosess. Og det er ikke "mildt sagt sjokkerende" at TS lurer på hvordan h*n skal forholde seg til regelverket rundt dette. Det er faktisk helt naturlig.

Selvfølgelig ønsker ikke arbeidsgiver å ansette en person som forsvinner ut i permisjon etter to måneder på jobb, og det er helt naturlig at man heller prioriterer søkere som blir i jobben. Det betyr mindre arbeid for hele arbeidsplassen. Jeg vet i hvert fall hvem jeg hadde valgt om valget hadde stått mellom to like kvalifiserte personer og den ene var gravid.