View Single Post
Sitat av finnenymening Vis innlegg
I dag fant jeg 7 nye sopp, mye lysere og sikkert yngre eksemplarer, så nå samler jeg opp😀. Jeg har jo god tid, så ser jeg meg om etter en erfaren sitter. Jeg kjenner ikke så mange i dette miljøet, men får orientere meg litt.
Vis hele sitatet...
En sitter er ikke alfa og omega. Siden du søker de terapeutiske sidene ved sopp så anbefales det å vende seg innover og å la soppen ta deg med ut på reise. En sitter skal igrunnen bare være der og sende deg gode vibber. Holde deg i handa etc. om det trengs, men minst mulig innblanding altså. En sitters jobb er helst å få deg tilbake til internalisering, om du skulle bli stressa eller oppspilt. Det skal handle om deg, og din egne indre reise - ikke om menneskelig samhandling.

En rolig harmonisk venn, som vet hva han/hun går til, og kan forholde seg som et rolig ankepunkt i bakgrunnen kan fungere greit.

Ellers går det fint å ta sopp uten sitter også. Men da må man starte i små doseringer, og jobbe seg oppover. Det anbefales ikke å hive i seg 3-4 gram tørket sopp alene, om man aldri har prøvd det før. Dette kan fort bli overveldende for en nybegynner, helt alene.