View Single Post
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Snakker med yngre mennesker i dag, og svært mange kjører samme svaret: Bilmekaniker, frisør, sjukepleier eller eletriker.
Hva med de hundretusenvis av de andre jobbene rundt i verden som kan være fantastisk spennende? Det er så mye muligheter (og nei, men trenger virkelig ikke studiekompetanse for å leve et anstendig og spennende liv). Når jeg først er inne på ordet "spennende";
07:00 - 15:00 (jobb)
16:00 - 17:00 (middag)
18:00 - 18:30 (Sofakvil)
19:00 - 22:00 (tv)
God natt....

Jeg skjønner faktisk ikke at så mange velger å leve sitt i den retningen, men de om det. Er det bare jeg som er...rar?
Vis hele sitatet...
Det er jo at det er slike jobber samfunnet bygger på og slike folk vi trenger for at systemet skal gå rundt. Det er vi som skaper grunnlaget for at noen få andre kan leve "spennende." Det er ikke noe automatikk i at det finnes hundretusenvis av andre muligheter, for dagens system er totalt avhengig av at det er millioner, for ikke å si milliarder, av andre mennseker som gjør de resterende jobbene.
Du er ikke rar, du bare forstår ikke helt hvordan verden henger sammen, noe du forsåvidt ikke er alene om.
Sist endret av Mith; 20. desember 2011 kl. 12:08.