View Single Post
fylte 27 her om dagen, falt ut av skolen på ungdomskolen, videregående blei nesten umulig å henge med på og måtte slutte flere fag for å klare og få stå karakter i noen av de. jeg maset så vidt jeg kan huske etter hjelp fra 2året på ungdomskolen og fikk ikke hjelp før siste halvdel av 4året på vgs. (vk2, gikk grunnkurs to år på forskjellige skoler) den siste halvdelen der var desverre ALT for sent. så nå sitter jeg her uten noen form for utdanning. Nå har jeg vert ganske så syk siste årene så jobb hadde vert omtrent umulig. og takket være sykdom og mistet muligheten til å tjene penger så har jeg egentlig nå mistet lysten på alt som heter jobb å skole... rimelig tøfft å sitte uten jobb, og ganske tungt å sitte uten utdanning også.... for alle plasser eller personer jeg treffer dømmer meg "åja, ikke rart du er som du er, du har jo ikke fullført skolen en gang" 30 åra nærmer seg og jeg finner ikke noe motivasjon til å begynne med noe skole i det hele tatt.... droppe ut de faga er det dummeste jeg har gjort når det kommer til sånne valg. hadde vert bedre med 2 i alle fag enn halvparten blankt!

DON'T BE TOO COOL FOR SCHOOL er det ikke det dem sier.... Nav gir i allefall ikke støtte nok til at du får det så særlig lett videre i livet....
27 er ingen alder, det er ikke for sent sier de MEN en ting er sikkert.. det er MYE lettere å bare gjøre seg ferdig med skolen når du er der... senere i livet har man enten ikke råd til å gå på skole ellers så er det ofte så alt for vanskeli gå komme inn igjen.