View Single Post
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
724
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Det er slike jobber jeg selv prøver å finne. Det er sånne jobber som nesten aldri blir utlyst og folk flest ikke engang vet finnes.

F.eks.

- Røkter (man jobber ved et lakseoppdrett, tar opp daufisk, mater laks osv. Er mye ute i båt. Trenger ikke noe relevant erfaring eller utdanning, man får opplæring når man begynner.)

- Asvo.. Nå vet jeg ikke hvor utbredt Asvo er i norge? Men der holder man på med sagbruk og salg av ved. Ikke noe jobb å rope hurra for, siden man gjør det samme dag inn dag ut, men er et fysisk arbeid som kan være en positiv ting om den neste jobben du søker på er en fysisk krevende jobb.

- Fergemannskap/billettør. Her kreves det vel egentlig et sikkerhetskurs, men det kan du få av Nav gratis. Er 3 uker på og 1 uke av eller noe sånt, men alt går på rutine der, så blir kjedelig å gjøre det samme hver dag. Kan være positivt å ha arbeidserfaring fra ferge om man vil søke jobb på f.eks. hurtigruta, supplybåt eller fiskebåt. Supplybåtene krever nok at du har utdanning innen et eller annet, og fiskebåter vil gjerne at man har vært på havet før og vet hvordan ting funker. De liker ikke å ta inn ferskinger som aldri har tatt i en fisk før liksom.
Vis hele sitatet...

ASVO har jeg fått tilbud om, men liksom...alle de som jobber i ASVO her i byen er bare ja...tilbakestående folk som man tydelig ser er tilbakestående (ikke at jeg har noe i mot dem), men jeg vil ikke være i den crowden mens de drar rundt i byen. Regner med du forstår meg der, jeg har jo ikke akkurat DE problemene...men hadde det vært en jobb for ASVO hvor man hogger ved osv, jatakk!

Det andre du sa høres interessant ut, er det mulig å gå vekterkurs gratis og?