View Single Post
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
724
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg liker ikke den.

Er veldig tydelig at du har fått beskjed av noen om hvordan du skal skrive søknader. Det språket som du bruker der passer jævla bra når det er konsulent-stillinger og annet helvete man skal søke på, men når vanlige folk ser det får de litt bakoversveis.

Foreslår veldig sterkt at du bruker normale ord som folk skjønner, og gjerne fremhev at selv om du ikke har mye arbeidserfaring er du særdeles motivert . Det er også generelt viktig å angripe innsigelsene noen kan ha på søknaden din og nøytralisere dem så fort som mulig.

Istedenfor "jeg liker å kunden i fokus" kan du skrive f.eks. "Jeg kommuniserer godt med mennesker og oppfattes ofte som høflig og skikkelig.". Da er fortsatt "pent" språk, men virker hakket mindre bullshittende. Kan forsøke å skrive om hele når jeg har bedre tid muligens.
Vis hele sitatet...

Vel, etter jeg begynnte å få tips til å skrive søknadene har det endt i enda mer jobbinterjuver..noe som ikke skjedde da jeg skrev de selv før.

Men forstår at det blir ganske høytidelig mye av det jeg skriver, men det som er viktig er at jeg faktisk mener mye av det jeg skriver, at det ikke bare er for "pynt".

Hvis du kunne skrevet den om og vist meg litt mer hvordan du mener det burde vært, hadde det vært bra