View Single Post
Som er blitt skrevet tidligere, CV og jobbsøknad er dem to tingene du burde lære deg ordentlig. Jeg sendte inn CV'er og jobbsøknader i øst og i vest tidligere, men det var relativt liten respons på dem, en av grunnene til dette var at jeg var for ærlig. Etter å ha lært meg å skrive dette har jeg blitt kalt inn til 75% av jobbene jeg har søkt på, uten at jeg har hatt noe erfaringer til jobbene jeg faktisk har søkt på. Jeg kan gi deg et eksempel på en god CV.
Gjør det kort og enkelt, ikke ta med dem negative sidene dine, bare dem positive.

I CV'en din skriver du.


(Sted & dato)

Navn:
Adresse:
E-post:
Tlf.nr:
Født:
Sivilstand:
Søknad om stilling:

Yrkeserfaring
Her rabler du på det du har hatt av småjobber

Utdannelse
Skole, eventuellt kurs

Språk

Annet
Her pynter du litt på hva slags kvaliteter du har, hvis du har noe erfaring fra tidligere jobber tar du med kvaliteter derfra også.

Referanser:

M.v.h

(Ditt navn)

Her får du også et eksempel på en jobbsøknad:


Sted/dato

SØKNAD PÅ STILLING SOM SERVITØR

Jeg viser til annonse på Choicehotels.no, og anbefallinger om arbeidsplassen deres, og søker med dette en av deres stillinger som servitør.
De siste årene har jeg arbeidet som bartender på, Smuget A/S, samt en vikarjobb hos telenor som kundeservicemedarbeider(Vedlagt CV)
Gjennom jobbene har jeg lært å arbeide selvstendig og i teamarbeid, samtidig å kunne respektere andres holdninger, og takle en travel hverdag.
Grunnen til at jeg søker stillingen hos dere er at jeg har lyst til å ha et yrke innenfor utdannelsen min, og med anbefallinger om å søke stilling hos dere, føler jeg at deres arbeidsplass vil passe for meg.
Som person er jeg utadvendt og har lett for å komme i kontakt med mennesker. Jeg er en fleksibel og samarbeidsvillig person,
Om jeg skulle bli tilbudt stillingen kan jeg tiltre snarest, og jeg møter gjerne til intervju på kort varsel.

Vennlig hilsen


Jeg ønsker deg lykke til i jobbjakten! Håper du kommer deg i arbeid så fort som mulig!