View Single Post
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
658
Det første jeg vil si er og bryte det du sier :P Ta en utdanning i noe du intereserer deg for, det er jo tross alt resten av livet ditt du skal drive med det, og du skal gjøre det mye!

Men jeg kan gi deg den infoen jeg sitter på for min utdanning.

Første året mitt gikk jeg elektro, for derreter og gå over på data og elektronikk. Nå går jeg 3p (påbyggning) for og kunne komme meg inn på høyskoler. Jeg skal neste år søke meg inn på høyskolen i gjøvik, der jeg skal ta en 3 årig utdanning. Da får jeg batchler (eller hvordan det skrives) men jeg stopper ikke der, etter dem 3 årene så går jeg videre opp til trondheim der jeg skal ta master grad (også mulig på gjøvik, men man får en anna status i trondheim) og etter jeg er ferdig med master, har jeg den nest høyeste utdanninga i verden. Jeg kan dermed gå videre på doktor grad, og da har jeg den høyeste utdanninga. Men om jeg orker dette vet jeg ikke. Master er på 2 år btw.

Målet mitt er og ha en årslønn på 1,2 mill etter skatt, og sitte med 100k i månden

Har også hørt at på olje platformer er det bra betalt, med en minstelønn på 400k som vaskedame :P