View Single Post
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Beklager om jeg skrev feil lønn. Læreren min som var journalist hos BT hadde rundt 500k i året og en venn av mine foreldre jobber for BBC og har rundt 600k i året. Trodde ikke journalistene var så underbetalte som du skriver. Risikotilegget på rundt 500k har jeg fra læreren min, ingen kilder på dette. Men vi er da enig i at det virker som en fantastisk spennende jobb?
Vis hele sitatet...
I BBC har de nok muligens høyere lønninger en i en norsk avis ja. Vil kanskje rette litt på meg selv her, for underbetalte er de vel egentlig ikke. Er jo en helt standard årslønn. Men joda, en utrolig spennende jobb! Får se mye av verden, både på godt og på ond. Og tror man vil bli et utrolig reflektert og klokt menneske etter et par år som utenriks/krigsreporter. Hører alltid godt etter når pappa forteller om turene sine med geriljaen i Afrika og den spesielle følelsen av og være midt i en krigssone et sted i Balkan.

Tror de fleste som velger en slik jobb velger nettopp jobben fremfor lønn. Er jo mange reisedøgn i året, og lite tid til familie osv. Hvis dette er drømmen din er det bare og kjøre på! kanskje du kan søke deg inn som lærling i NRK, NTB eller en annen nyhetsdesk?