View Single Post
Greit... Nå har jeg endelig somlet meg til å snakke med en av skolens rådgivere. Der fikk jeg et hefte, Søkerhandboka 2007, som presenterer alle Norges høyskoler på en fin og oversiktlig måte
Jeg er fortsatt ikke sikker på hva jeg kommer til å gjøre neste år, men om det blir studiekompetanse, så tror jeg at jeg kommer til å gå videre på mediedesign linja til Høyskolen i Gjøvik, som er en Bachelor grad.

Goillum, jeg fikk også vite at om man ønsker å ta opp igjen studiekompetansen etter man er ferdig med lærlingtida, så er dette fullt mulig, men når man søker da, havner man sist i køen uansett hvilke karakterer man måtte ha. Man er derfor avhengig av at det finnes en klasse hvor det er ledige plasser.
Ellers går det an å lese på egenhånd, og gå opp til eksamen. Da er man heller ikke avhengig av å ta alle fagene på ett år, og kan ta det når det måtte passe.

Nå er jeg mer usikker enn noen gang, men jeg føler i hvert fall at jeg har en dypere forståelse av hva begge av disse alternativene medfører. Jeg har utplassering på et trykkeri for tiden, og skal ta en alvorsprat med den om hva de ville vektlagt mest av en med lærlingbakgrunn, eller en med Bachelor.


Edit:
PDF versjon av Søkerhandboka 2007, for de som måtte være interessert
Sist endret av dobbeltve; 25. oktober 2007 kl. 22:18.