View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja også må en huske på at det ofte er helt vanlige folk som meg og deg som både krever at disse testene skal gjennomføres og som til sist tolker disse testene. Og de testene er vel ikke egentlig sort/hvitt og ment for sile ut og kun ha en uniform gruppe ansatte, men det er jo blitt en slags motesak. Hva pokker skal de teste en som skal stå på lageret, kjøre truck eller jobbe på flyttebil?

Det hele blir jo bare en regissert dans der arbeidsgiver spør og kandidaten svarer utifra hva en tenker arbeidsgiver ønsker svaret skal bli.

Også er det jo noe rart med stillingsutlysninger rent generelt. Oppfordrer feks utadvendte folk til å søke jobben som regnskapsfører, revisor el analytiker? Javel, får du da den beste revisoren? Eller ville det kanskje vært smartere å valgt den introverte typen som virkelig er tallknuser selv om den kandidaten aldri blir i sentrum rundt lunchbordet eller på julebordet?
Vis hele sitatet...
Ja jeg blir kvalm! Føler jeg må søke jobber hos folk som er dummere enn meg. «Er du vår nye stjerne?» «vi søker deg som liker å stå på scenen, tar alt med et smil, alltid har humøret på topp» «er du vår nye helt?» «vi søker sprudlende, engasjerte». Jeg blir ikke særlig imponert over mange bak en disk altså..

Og.. så skal man krysse på spørsmål som «hva skiller deg ut fra mengden?» skal jeg bare svare «jeg skiller meg ikke fra mengden» «at jeg har Asperger»
Sist endret av Dreamliner91; 11. november 2020 kl. 16:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.