View Single Post
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Det er ikke bare en magisk knapp å trykke på inne i hjernen så ler man av det. Noen er skrudd sammen slik at man blir direkte opprørt når noen prøver å tråkke på en.

Jeg er personlig ekstremt sensitiv for de som viser makt o.l oppførsel uten rette mot meg. Har gått i terapi for det og en del andre issues i flere år og hos flere ulike psykologer, men det har hjulpet svært lite.
Vis hele sitatet...
Nei selvsagt ingen magisk knapp, men det jo følelsene til ts som gjør at han reagerer med et voldsomt raseri og får tanker om å slå ned den ansatte bare fordi han føler at spørsmålet om ID er en måte å forulempe ts på. Vi VET jo ikke om fyren i kassa kanskje bare er litt treg av seg, er elendig på huske ansikter, er livredd for å gjøre feil eller faktisk forsøker et maktspill.

Ts må jobbe med sine følelser, og hvordan han reagerer. Fyren i kassa gjør faktisk jobben sin. Kanskje ikke optimalt men han gjør faktisk jobben sin. Man kan velge å heller handle en annen plass, kjøpe større mengder eller få øl hjem på døren om det er mulig i ts kommune. Ts velger faktisk å fortsette å oppsøke denne butikken til tross for at det gjør ham rasende, og da handler ikke ts til sitt eget beste.


Der har vi den ekle arrogante spydigheten igjen.
Vis hele sitatet...
Nei det var bare god humor å komme med den linja der. Her missforstår du intensjonene. Ok, kanskje ikke en humor alle finner morsom, men jeg er ganske sikker på at den kommentaren ikke ble skrevet hverken i ondskap eller for å fornedre ts, men at den ble skrevet som en spøk.

Du kan hisse deg opp over spøken, eller du kan ta noen pusteøvelser og si til deg selv, at jaja, så skjønte jeg ikke den spøken men samma kan det være med den saken.