View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ja, og vi er begge interessert i en løsning som fungerer. Altså en måte å oppheve utenforskapet på. Her er vi enige.


Det er ikke den konvensjonelle bruken av begrepet, og du stadfester heller ikke hvordan du bruker det. Videre, når er det en løsning du foreslår, hvordan skal du få det til uten bruk av tvang? Dersom innvandrerne ville assimileres, så hadde de jo bare gjort det helt av seg selv.
Vis hele sitatet...
Skal vi være enda mer presis så vil jeg heller si du snakker om den tradisjonelle bruken av begrepet. Det er i skandinavia i dag ca dobbelt så mange mennesker for assimilering enn personer som stemmer arbeiderpartiet.
Dette er en form for politikk som i dag er i vekst og det er ikke snakk om assimilering slik du tolker begrepet.

Jeg anser deg er en overgjennomsnittet kunnskapsrik person og du har stortsett her på forumet gode evner til å tenke rasjonelt slik jeg tolker deg.

Det at du automatisk konkluderte med at jeg snakket om en ut datert form for politikk som er bevist å ikke fungerende til og med i et avsnitt hvor jeg snakker om å ikke fortsette i gamle mønstre virket totalt ulogisk for meg.

Derfor ble jeg i tvil om at du nå var manipulativ.

Jeg sa det fordi jeg ønsket være åpen med deg om hva som gikk igjennom hodet mitt da jeg leste det du skrev og litt om prosessen jeg gikk igjennom før jeg svarte deg.

Når du sa sier jeg anklager deg mistet jeg motivasjon til å svare deg i flere dager.

For meg virker det rart at man skulle anklage noen for noe man tviler på.

La meg illustrere et bedre eksempel på en anklage.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
stråmannsargumentasjonen du anklager meg for å benytte ikke er der, retorikken min ingenlunde er preget av pathos og i aller høyeste grad saklig og historisk korrekt. Den tredje er å insinuere at de som er enige med meg er lettlurte fjols.

Kom igjen, hvem av oss to er det som er manipulerende her nå?
Vis hele sitatet...
Per nå ønsker jeg gjerne diskutere mer med deg, men det forutsier at vi unngår å ha en dårlig tone. Nå har vi hatt noen situasjoner som har gitt meg et dårlig inntrykk av deg og om dette fortsetter ønsker jeg holde meg unna videre diskusjoner med deg.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Valgfri assimilering? Om vi skal bruke eksemplet fra myoxo om vår egen urbefolkning. Hvordan ville valgfri assimilering sett ut? Du tvinges ikke til å skamme deg over din kultur og tilhørighet med du oppfordres sterkt til å gjøre det? Eller du kan gjerne ta vare på dine forfedres tradisjoner og fortsette som dem men da ser vi ned på deg og dømmer deg ennå sterkere?

Eller har du en smartere måte å få til valgfri assimilering?

For meg så faller valgfri assimilering på egen urimelighet. Det blir som å si ja til frivillig tvang.
Vis hele sitatet...
Overhode ikke relevant når jeg ikke har snakket om assimilering av urbefolkning.

Snakker om valgfri assimilering med at personer selv skal få velge hvilken land de skal få bosette seg i.

Når barn ble tatt opp vil heller ikke de da som nå få myndighet før 18 og må følge foreldrenes valg, da som nå.
Sist endret av DrPerception; 20. april 2020 kl. 20:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.