View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man kan teste ut mange forskjellige teknikker og metoder men det eneste som faktisk vil hjelpe deg i lengden er tid. Om man må sitte seg på gulvet og meditere hver gang man får et angstanfall så sliter man enda med angst.

Ingenting imot å bruke forskjellige metoder for å deale med angsten altså, men poenget her er at det mest sannsynligvis blir å ta litt tid før angsten blir borte om den i det hele tatt blir borte. Jeg slet ekstremt med panikkangst (40-50 ekstreme anfall hver eneste dag) i en god del år og jeg hadde mange rare teknikker for å holde det i sjakk, men til syvende og sist så var det tid som fjernet angst. Plutselig hadde jeg ikke hatt skikkelig angst på flere måneder/år uten at jeg egentlig hadde tenkt så mye over det. Det er først når man slutter å bry seg om angsten at den forsvinner. Prøver man aktivt å bekjempe den så har den deg enda ganske greit i grepet sitt.

Jeg kan enda få angstanfall en sjelden gang av visse triggere som feks mye koffein, lite søvn eller ekstrem bakfyll. Men så lenge jeg holder meg rolig på den fronten så eksisterer ikke angst i min verden lengre.