View Single Post
Hei !
Har sittet noen uker nå å lært meg litt programmering av Arduino. Artige saker.
Så skulle jeg begynne på mitt første prosjekt. Prosjektet går ut på at jeg vil at en knapp jeg ikke bruker på fjernkontrollen skal starte min hjemmelagde pc. For å få til dette må jeg fange opp IR signalet fra fjernkontrollen og deretter lage en OUTPUT som går HØY og LAv med et delay på ca 500ms. Dette vil da aktivere et rele som blir startknappen på PC. Dette tenkte jeg var enkelt siden jeg hadde greid og slå på et lys me IR før.

Problemet er at jeg får ikke til et program som gjør at det slår av og på et relay med et trykk på en knapp. Har greid og fanget opp IR signalet, og fått det til og slå på en led. Men får ikke til og få av led lyset igjen før jeg trykker på knappen en gang til eller en annen knapp, og det skal den ikke gjøre.

Simple: Et trykk på fjernkontrollen gjør at en utgang går HØY deretter DELAY 500ms også LAV igjen.

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Hør prøvd i flere dager, og nå er det bare frustrasjon som kommer når jeg prøver. Er sikkert en enkel ting jeg ikke har forstått enda.

PS: Er blanding av flere program i programmet mitt. Er sikkert ting som er HELT unødvendig å ha med...

Takk
Mvh Peder
Sist endret av pederw; 27. august 2015 kl. 18:31.