View Single Post
For å bumpe denne threaden kan jeg vell slenge inn to historier fra i sommer.

Jeg var i Tyskland hoss en kamerat som siden sist jeg møtte han hadde blitt dealer, så skulle han ut å selge litt så vi dro på tur ut med sykkel og tenkte vi skulle loke litt rundt i byen etterpå. Så kommer vi inn i byen og de folka selger det gresset de skulle selge så drar vi bortover vegen og møter en hel haug med politibiler og politi sperringer. Det skulle nemlig uskadliggjøres en bombe fra andre verdenskrig så et område på ca 3kvadrat km var sperret av, dumme å fjerne som de var tenkte de at vi måtte komme oss innenfor sperringene slik at vi kunne bryte oss inn på en byggeplass inne i området der for så å klatre opp på taket der hvor vi ville ha god utsikt i tillfelle bomben gikk av og i god nokk avstand. Så de fant et sted der vi kunne sykkle in og vi sykkla inne i et parkområde mot denne byggeplassen, i det vi sykkler bare ca 10m fra vegen hører vi noen roper "Polizei, ist jemand da?" vi fikk selfølgerlig full panikk og to av tyskerne jeg var med kasta begge fra seg sekkene sine med forholdsvis 30g pott i begge to også stod vi bare helt stille i håp om at de ikke skulle se oss gjennom trerne, det fungerte og vi hørte ikke politiet rope lenger så de to som hadde kasta fra seg sekken løp tilbake og hentet dem igjen(denne gangen var de veldig forsiktige tho da vi viste det var en politisperring maks 15m unna der de hadde kasta sekkene). Så fortsatte vi innover i det avsperra området og komm oss til byggeplassen og opp på taket der. Da vi endelig var der hadde jeg så nokk av action at jeg egnt bare ville dra hjem, men de andre gutta sa vi vertfall måtte chille der litt nå som vi først hadde kommet oss dit. Så dro de fram bongen og begynnte å fyre. Plutserlig mens vi sitter der hører vi sirener som kommer unormalt nerme da vi var inne i sperresonen og vi ser at det er en politibil som kjører inn rett forran bygget vi var på taket til og stopper. Jeg tror jeg aldri har løpt så fort før, huset var fire etasjer høyt og man måtte klatre på et stilas for å komme seg opp til taket, så det var mildt sagt skummelt å nermest hoppe over kanten på huset og over i stillaset. Heldigvis kom vi oss unna og klarte å komme oss ut et annet sted der det ikke var politisperringer, det tokk oss tho ca en halvtime å finne da de virkelig hadde sperret av området svert godt.

Da jeg skulle dra fra den samme personen med tog rettning norge igjen gav han meg en liten boks i hånda på veg til toget og sa at det ikke var gøy å kjøre tog når man ikke var fjern. Jeg tokk i mot boksen og tenkte jeg skulle legge den på doen på toget til toget hadde kjørt over grennseovergangen til Danmark slik at jeg kunne røyke det i løpet av de timene jeg skulle være i Køben, problemet var bare at det var noe galt med tog ferja så man måtte ta ferja over for så å gå inn i et nytt tog på andre siden(altså i Danmark). Jeg bestemte meg for å ta med boksen med de to jointene jeg fikk in på ferja for så å forhåpentligvis få røyka det opp på overfarten, men det var helt fullt så jeg fikk ikke gjort det så jeg endte opp med å drikke en del pils. Da vi så så ferrjekaia i danmark begynte alle å gå ned dit hvor utgangen var, og full som jeg var tenkte jeg at det var sikkert kjempelurt å fyre opp en liten en på dekk hvor det nå ikke var noen. Så jeg fyrte opp og paffa i veg, så tokk jeg et dypt drag, og akkurat i det åpner en som jobbet på ferja opp en dør rett bak meg jeg ikke hadde sett. Jeg fikk så noja og ante ikke hva jeg skulle gjøre, men jeg måtte bare puste ut for og ikke hoste. Jeg må ha sett helt synsikt redd ut der jeg sto, men han karen bare så på meg og smilte mens han tente en sigg og bare "Its cool man" har aldri vert så letta før, så jeg røyka opp resten og putta den siste jointen inn i rundstykket mitt sånn at om jeg ble stoppa i noen form for toll elns bare kunne spise den. Det første jeg ser i det jeg går i land er jo selfølgerlig to men i refleksvest som står der og ser ut som at de er tollere, så da endte det med at jeg spiste hele jointen på de femti meterene med landgang før jeg kom til de jeg trodde var tollere som til slutt viste seg å være folk fra ferjeselskapet som styrte landgangen... Derreter gikk jeg vidre passe full fjern og sliten, men jeg skjønte ikke hvor toget som gikk vidre var så jeg var bare helt lost og siden jeg brukte så lang tid på landgangen var jeg alene bakerst å så jeg kunne ikke bare følge folkestrømmen, så så jeg en person med refleksvest å løp bort å spurte han. Da jeg kom nerme nokk så fant jeg ut at dette faktisk var en politiman så etter en passe skummel samtale med politimanen hvor han forklarte hvor toget som gikk vidre var mens jeg fortsatt kjente jeg hadde biter av jointen stuck mellom tenna og jeg må ha luktet helt villt weed, men alt gikk fint og jeg kom meg på toget til Køben

Sorri for skrivefeil og lange settninger, suger i norsk og gidder ikke å korektur lese hele dritten