View Single Post
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av duxo

Slutten var også skuffende. Plutselig kan han stoppe Sentinels også, bare i den "virkelige" verden. Noe som får folk til å lure på om det er flere matrix'er, siden "Arkitekten" sa det var flere versjoner. Men hvorfor i all faens verden besvimte han da?
Vis hele sitatet...
Altså... min oppfatning av det som hendte var at Neo brukte så mye kraft på å stoppe sentinelsa at han besvimte. Dessuten er det ikke flere matrix'er, det er kun en og har alltid vært en. Men matrix er under konstant oppdatering, noe som man ble forklart i forbindelse med de nye agentene som dukket opp.

Jeg syntes "The Matrix Reloaded" var en film litt over gjennomsnittet. Den var spennendes og engasjerende og jeg la merke til noe som gjorde slik at jeg syntes filmen med ett ble bedre, handlingsmessig.
Jeg var på forhånd klar over at "The Matrix Saga" (som jeg kaller den) inneholder flere religiøse punkter. Jeg la merke til et par stykker i "The Matrix Reloaded", og kan ta for meg scenen der Neo går inn i det hvite rommet der arkitekten sitter:

Det er for meg klart at arkitekten skal forestille "Gud". Han forteller Neo at han må samle flere raser i et skip fordi verden kommer til å ende. Her er det klare assosiasjoner med den bibelske "arken". Jeg tror da at arkitekten her snakker om dommedag, da han sier at dette er 6 gangen "den ene" har kommet for å redde verden, og at han har mislykkes hele veien.

Dere som har sett filmen skjønner sikkert hva jeg mener.

I tillegg til dette var action/slosse scenene imponerendes... Jeg satt som naglet til kinostolen, og gleder meg som en unge til neste film i "sagaen".