View Single Post
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Hmmm, det som duxo nevnte.. den scenen med hulen og morpheus som taler, var altfor lang.. særlig etter at han var ferdig. Kunne egentlig bare droppet hele sex scenen. Det var en eller to scener til som jeg også synes ble dratt litt for langt. Kunne heller fylt dem med mer bullet-time

Men hvorfor synes du klærne var teite? I f.eks. Star wars er det rart.. de har en velettablert kultur som strekker seg over flere planeter, men enda går jedi'ene og flere andre rundt i klær som kunnne vært sydd av siv eller noe. Men i Matrix verdenen passer det. Jeg mener, de har såvidt ressurser til å overleve, hvorfor skal man da lage designer-klær osv. Det er en gjennomtenkt detalj, som for meg teller positivt. Hulen har jeg blandete følelser for, gidder ikke gå mer innpå det.

Slutten var det som dro opp filmen synes jeg. Begynnelsen var mange bra action-scener og bygde liksom opp. Var ikke mye komplisert egentlig. Slutten fikk meg til tenke, den gjorde at jeg endte opp med nesten fler spørsmål enn i The Matrix, som var det motsatte. Den startet med spørsmål og sluttet med svar.

Og jeg stiller samme spørsmål som gusto: Hvorfor ble følelsen av at "dette kunne vært virkelighet" ødelagt i 2'ern? Det med at historier om vampyrer, spøkelser osv. stammer fra programfeil er jo en av delene som forklarer ting vi ikke kan forklare fra den virkelige verdenen. Selv om filmen forklarer mer om ting rundt matrix osv. betyr ikke det at det ikke kunne vært sånn. Men egentlig så ødelegger det litt å tenke at "sånn kunne det være". For meg handler ikke denne filmen om vi lever i en drøm. Det er et eget univers, og den handler om å stille spørsmål til det universet, ikke til vår virkelighet.

Ville gitt den en 5'er (hvor 6 er høyest). Ditt inntrykk av Matrix: Reloaded vil avhenge av hvordan du forstår den, og hvordan du forsto The Matrix. Sier ikke at noen forståelse er bedre enn en annen. Men det vil ha inntrykk på hvor bra du synes filmen er.