View Single Post
Sitat av svaagan
Må si meg uenig til en viss grad i at hasj er mindre skadelig enn alkohol Sinister. Det kommer vel an på hvor ofte man bruker rusmidlet. Ved vanlig bruk (ikke misbruk) vil jeg si at alkoholen er mer ufarlig enn hasjen i og med at bivirkningene av alkohol varer kortere og giftstoffene forsvinner fortere enn med hasj. Som sagt tidligere i tråden kan hasj medføre psykoser, jeg kan ikke finne noen like alvorlige elementer ved bruk av alkohol utenom bakrus.
Vis hele sitatet...
Altså, hvis man bare bruker hasj en gang i uka, én kveld, sånn som de fleste bruker alkhol, er det jo helt klart at det er mye mindre bivirkninger av hasj. Og som andre har nevnt her gir ikke moderat bruk av hasj psykoser. Exen min ble psykotisk, men da etter en ukes nirøyking (hele dagen, fra hun våknet til hun la seg) av super-pot (jeg har tilgang på det vi i Norge ofte kaller superhasj, dette var noe helt annet), under stressende omgivelser. I tillegg var hun ganske fucka i hodet fra et kjipt brudd (med meg )

Jeg skal ikke avvise at det har skjedd at noen har blitt psykotisk etter å ha røyket en gang, men i så fall (hvis det har skjedd i det hele tatt) er det SVÆRT sjeldent, og jeg tør påstå at den samme personen hadde blitt psykotisk uansett, og at psykosen lå latent og bare ventet på noe som kunne trigge den.

Men tar man alkohol, vil jeg påstå at det skjer mye oftere at noen dør eller pådrar seg en skade eller noe. Se på alle slåsskampene, ulykkene og dumme krumspring som blir gjort i alkoholrus. Jeg tør påstå at det hvert år dør flere som følge av å da drukket alkohol én gang, det være seg i trafikkulykker, ulykker eller slåsskamper.

I tillegg er det ingen giftstoffer i cannabis. Mens alkoholen fucker de indre organene dine HVER GANG du drikker, fører ikke cannabisinntak til uopprettelige skader. Det må i så fall være fra røykinga, men det går fint an å nyte rusen uten å røyke hasjen.