Tråd: Groguide
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kloakk Vis innlegg
18 grader burde ikke være et problem, men det skulle sikkert gjerne vært bortimot 21-24. Men teoretisk sett burde ikke planten slite før du nærmer det 10 grader. Om du har riktig temperatur i potta, skal resten av rommet kunne svinge mye uten problem. En liten vifte er alt som skal til. sånne små blåsevifter funker gull, ikke sett den rett mot plantene, men gjerne sånn at plantene får en fin liten bris..

Bruk litt ducktape på bøttene så holder det i massevis

22 grader er fint det, om du kjøper en liten vifte så slipper du tenke på temp i bunn og topp 55% fukt er litt lavt for så små planter, men langt fra kritisk, så tror ikke problemet ligger der. Jeg tenker at det kan være lurt å forsikre deg om at det er frisk og god luft der inne å bare følge med, litt nekroser og krølling av noen bladtupper er ingen krise
Vis hele sitatet...
Det kan se ut som den forrige temperatursensoren ikke viste riktig temp.

Installerte 3 stk DHT11 temperatur- og luftfuktighetsensorer og de viser litt andre tall.



Foreløpig ligger alle tre mellom 27 og 28 grader og er plassert i bunn, midten og i toppen.

Jeg har ikke hatt behov for kullfilter enda så har kun hatt døra på boksen litt på gløtt, men i dag begynte de å lukte så jeg må sette i gang ventilasjonen. Er spent på om det gir positivt eller negativt utslag på temperaturen.