Tråd: Tegretol?
View Single Post
Imovane til en manisk person!!! Hva slags inkompetent lege er det der! Hvis jeg er manisk, er det ikke noe vanlig sovemiddel som slår meg ut om jeg ikke tar hele pakka! Om man i det hele tatt er bipolar, er det jævla viktig å stå i tett kontakt med en psykiater. Behandling av dette er en spesialistoppgave! En mani er ikke å spøke med, iom at man kan finne på temmelig mye dumt og kanskje sette seg selv i fare. Tegretol blir brukt mot mani, men jeg ville virkelig ikke lekt doktor her. Få tak i en psykiater - om dere ikke alt har gjort det! Jeg bruker selv faste medisiner mot dette. Lamictal, Lithionit og Seroquel. Om jeg fyker til himmels øker de Seroquel. Funker ikke det kan de øke på litiumen og - men det er et medikament man ikke må finne på å rote med aleine. Det samme gjelder Lamictal.

Ellers når det gjelder Tegretol... Jeg brukte det mot epilepsi for en haug med år siden. Prøvde å ta ekstra mange en gang, og fikk ikke lyst til å gjøre det gjen. Jeg ble bare dårlig - kvalm, hodepine fra helvete, vanvittig slapp. Rivotril er og registrert som antiepileptikum i felleskatalogen, men det er et benzo som og skrives ut mot angst. Skal man ruse seg på et benzo - så er Rivotril bra.