View Single Post
Sitat av Who? Vis innlegg
Så dette skyldes ikke sløsing av penger. Jeg spiser nesten aldri ordentlig mat engang. 3/4 av maten jeg spiser er brødskiver med pålegg. Eneste jeg har av sløsing er at den førstest uken da jeg får utbetalt uføretryd så "feirer" jeg det med å drikke litt alkohol (her går det kanskje 1000,- i måneden) og kjøper kanskje noe benzo og andre milde rusmidler på det mørke nettet (rundt 2000,- i måneden). Men selv om jeg ikke hadde brukt noe som helst penger på dette så ville jeg allikevel ha måttet søke om nødhjelp. Spesielt om vinteren når strømregningen er på rundt 1500,- i måneden. Noen ganger er den på 2000,-

Denne gangen betalte jeg 7500,- i husleie, litt over 1000,- i internett, rundt 600,- i strøm. Og så går det rundt 2-3000,- i tobakk og mellom 3-5000,- i mat hver måned. Og da har jeg ikke tatt med småting som Netflix, HBO Nordic og lignende.
Ble også rundt 2000 i tobakk og det samme i Valium og 3 tabletter Oxycontin, da det er kun er når jeg tar dette jeg klarer å gjøre ting som å rydde i leiligheten, gå på butikken uten å nærmest få panikkangst og generelle dagligdagse ting.
Vis hele sitatet...
Basert på det du skriver TS, så har du følgende enkle budsjett per måned:

Husleie/Lån: 7500,-
Strøm: 1000,-
Internett: 1000,-
Mat: 4000,-
Alkohol: 1000,-
Narkotika: 2000,-
Tobakk: 3000,-
Strømmetjenester: 500,-

SUM: kr. 20 000,00

Jeg bruker her gjennomsnittene av det du skriver. Dersom du lurer på hvordan budsjettet kan endres, så søk opp noen referansebudsjetter. Men med enkle grep kan du fort spare opptil 7 500 kroner per måned.

For å svare på det du spør om i tråden så skal du ha krav på å få dekket det mest elementære av fysiologiske behov, altså mat og drikke. Nav kan derimot bruke en del skjønn når de godtar eller avslår søknader om nødpenger, og om du er et vedkommende som ofte kommer opp i denne situasjonen, eller av andre årsaker har et "rykte" på navkontoret.

Det sagt, så får du heller selge din nyervervede spillkonsoll om du trenger penger til mat, du har tross alt et rimelig greit økonomisk mulighetsområde finansiert av staten, bedre enn hva mange andre her til lands har.