View Single Post
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Det er snakk om mat for 9 dager, man drukner ikke i gjeld av å kjøpe mat for 300kr med kredittkort, tvungen økonomisk forvaltning burde vært på sin plass når slike som TS blåser penger på darkweb og søker nødpenger, skulle vært obligatorisk at det eneste folk fikk som nødløsning var matkuponger.

TS hadde råd til xbox på sist utbetaling, snakk om hån av norske skattebetalere å forvente nødhjelp når du prioriterer slikt.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke uenig i at akkurat TS utviser helt oppsiktsvekkende dårlig vurderingsevne. Hadde det vært en fersk bruker hadde jeg avskrevet dette som trolling. Det er en mulighet jeg fortsatt er åpen for, men i så fall skal han ha cred for å kjøre "the long con"! Men hvis vi nå antar at han er oppriktig, er det ikke da også ganske opplagt at han er et ekstremt ekstremtilfelle? Jeg har i alle fall aldri sett noe som tangerer dette her inne.

Med det overstående i mente - er det da rimelig å legge TS sin oppførsel til grunn for alle som trenger nødpenger? Jeg synes ikke det. Jeg synes faktisk det er flott at det foreligger et ganske høyt nivå av tillit i systemet! Det er både billigere og mer effektivt. Så får man heller luke ut folk som ikke viser seg den tilliten verdig etter som sakene dukker opp. Jeg sier ikke at systemet blindt bør lange ut penger, men at man har som utgangspunkt at folk er litt oppegående og ærlige? Ja, det er faktisk veldig bra. Å konstruere et system der ekstremtilfellene betraktes som normalen er tåpelig, og underminerer hele opplegget.

Så la oss legge høygaflene litt på hylla. TS har definitivt gjort seg fortjent til kritikk, men for meg virker det ikke som om NAV egentlig bør gjøre noe annerledes. De har fanget opp saken hans og de har reagert. Forutsatt at det han skriver faktisk stemmer og ikke bare er BS for å piske opp litt debatt, selvsagt.
Sist endret av Myoxocephalus; 11. juli 2019 kl. 18:23.