View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har brukt masse kratom opp gjennom tidene. Det er ikke uten bivirkninger, men med største sannsynlighet er det en god erstatter for alkoholmisbruk. Om du bytter det ut helt uten å blande kratom med alkohol, noe som skal være ekstra belastende for leveren, så er jeg hundre prosent sikker på at det er bedre. Jeg har selv bevitnet mennesker som har byttet ut alkoholmissbruk med kratom som har hatt stor suksess.
Med tanke på cannabis, så virker kratom og det mer i en synergieffekt. Det kan nok være mer utfordrene og fjerne det ene for det andre.Det må du nok være bestemt på. Så er det nok mer vanedannende fysisk med kratom. Personlig har jeg ingen problem med å bytte kratom ut med cannabis, da kratom gir ingen angst. Det virker beroligene for tankekjør hos meg. Så kan man deretter veie bivirningene opp mot hverandre. Likevel er det nok anekdoter om folk som bytter kratom ut med cannabis av grunner som at det ikke vises på standariserte blodprøver. Og at det gir mer følelse av kontroll og skjerpet konsentrasjon i normale mengder.

Selv merker jeg ikke så stor forskjell på rød, hvit, grønn, eller hvilken type det måtte være. Men potentheten og kvaliteten på kratom kan variere uavhengig av fargen på streinsa.

Noen hevder kratom gir bivirknigner fra fra A til Å, mens mange ikke merker noenting bivirkninger etter åresvis bruk. Jeg fikk litt utforinger med magen og forstoppelses symtomer av det. Uansett er ikke kratom i likhet med mange andre ikke pantenterbare planter og urter særlig forsket på. Men det er bruk innen folkemedisinen i Asiatiske land i århundrer(om ikke jeg tar feil). Selv sluttet jeg med kratom, da jeg opplevde for mye toleranse oppbygning selv etter regelmessige pauser. Så er det ikke så lett å oppdrive på svartemarkedet uten at man må ta risken på å bestille det.

Selv har jeg alldrig brukt vekt når jeg veier og måler kratom. Jeg inntar bare pulveret i tørr form på en t-skje med haug på toppen som skyldes ned med vann i munnen. Jeg har alltid brukt kratom med pauser og ikke blitt hektet.Det for å hindre toleranse. Det har fungert helt fint i mange år. Det er varierte synspunkt i følge anekdoter om hvor lett det er å slutte på kratom med milde absinenser. For andre er det langt være. Jeg vil nok tro det er langt mer utfordrene å slutte på alkohol. Jeg ville ikke nølt med å prøve og bytte de to substituttene ut med hverandre. Kratom følte jeg og gjorde meg produktiv i hverdagen med trening og andre ting de dagene jeg tok det.