View Single Post
Sitat av Åsburgerbro Vis innlegg
"Påvisbare" på hvilken måte? På 10 min kan jeg photoshoppe et lignende resultat når jeg i virkeligheten sitter på testosteron-nivåer 100 ganger normalen, og nei jeg føler meg ganske ok på trt-doser - har ingenting å si at en har "overstimulerte" reseptorer, faktisk er det motsatt, jo lengre og høyere doser du bruker jo flere androgenreseptorer får du. At han har fantastisk insulinsensitivet er da et selfølge når han aldri spiser karbohydrater med carnivore-dietten.
Vis hele sitatet...

Oppregulering og nedregulering av reseptorer er jo en homeostatisk respons. Så når en agonist virker på en målcelle så vil reseptorene nedreguleres jo mer av dette stoffet man bruker. Hadde stoffet vært en antagonist, altså motvirkende, så ville reseptorene oppreguleres som respons for å gjøre cellene mer sensitive, som mål for homeostase. Testosteron vil da vel være en agonist for androgenreseptorer, det vil ikke ha en motvirkende effekt, så her er det faktisk snakk reduksjon i antall reseptorer eller tar jeg feil nå? For all del, jeg beklager om JEG faktisk tar feil.
Sist endret av Deagleflyndre; 6. november 2020 kl. 13:18.