View Single Post
Erlpil's Avatar
Trådstarter Donor
221
Det er også noe interessant som oppstår når det er grupper med barn/ungdom som slår seg sammen for å spre negativitet.
I går opplevde jeg et slikt eksempel.

Jeg satt og utviklet på spill serveren. Dette er noe jeg streamer live via nettet så barna som spiller kan komme med ideer til forbedringer de ønsker på serveren slik at de får ta del i denne prosessen. Jeg pleier å streame med webkamera for å skape en trygghetsfigur så barna vet hvem som er bak karakteren og stemmen. Utseendemessig er jeg en helt vanlig kar i 20årene.

Et stykke inn i streamen dukker det plutselig opp en kar (Venn 1) som sier noe i den duren som du ser ut som en rapist i chatten til streamen.
Nuvel, banner han siden han ikke har noe positivt å bidra med. Meget kort tid etter dukker venne hans opp.
Venn 2: Du ser ut som en j****a uteligger
Venn 3: F**n du er en taper, ikke ban vennen vår!
*Svinger banhammeren*

Her har vi altså en guttegjeng på tre stykk. Venn 1 slenger ut noe dritt uten grunn og når jeg stopper han i å gjøre dette tilkaller han vennene sine for å "hevne" seg på meg. Rett og slett fordi de mener jeg har gjort urett ved å ikke finne meg i hva deres venn har sagt til meg. Denne logikken her er noe jeg sliter med å forstå. Greit nok at man backer kompisene sine opp, men er de virkelig villig til å backe opp kompisen når kompisen er idiot til å begynne med?

Som andre nevner er nok det at de kan gjemme seg bak skjermen. De ville jo ikke stilt seg i kø om kompisen hadde kommet i klammeri med politiet.

Bak skjermen blir ikke hvem som har rett og galt så viktig lengre så lenge "meg og mine" vinner.

Ønsker også å dele saken om Daniel (12) og Simen (14) som er født med Duchenne. Dissa gutta står på og gjør det de vil, men blir utsatt for store mengder hets av andre barn. Det river i hjerterota å lese om guttene og det de opplever. Jeg håper virkelig vi kan få gjort noe med dette slik at mennesker som Daniel og Simen kan få gjøre akkurat det de vil uten å frykte masse hets og negativitet.