View Single Post
Det er en ting jeg ofte har tenkt over de siste årene, og det er måten foreldre i dag alltid skal verne om sine egne unger som om de er skinnhellige engler.

Jeg også vokste opp på MSN tiden. Noe drittslenging ble det, men man viste også at før eller siden ville man møte vedkommende i andre enden i virkeligheten, så jeg tror nok man holdt igjen mye mer enn det man ville gjort om man var anonym. Jeg også spilte CS i tidlig alder, og her ble det også litt drittslenging til tider, men da mer relevant til situasjonen. Da trashtalk`a man mer om hvor dårlig motstanderen var, "n00b" og slike skjellsord. Ikke slik som nevnt over her, som er direkte rasistisk og jævlig.


Så tilbake til dagens foreldre som glorifiserer barna sine. Så mye, faktisk, at lærerne ikke tør å irettesette barna når de gjør noe galt i skolegården. De risikerer å bli nedringt av illsinte foreldre som mener at deres egne barn aldri gjør noe som helst galt. Og klart, når foreldrene ikke klarer å oppdra barna sine, og de i tillegg ikke lar skolen gjøre den jobben som skolen faktisk kan gjøre. Ja, da ender vi opp med barn som nevnt av trådstarter.

Slike foreldre har sikkert eksistert tidligere også, men at det er en økende trend er jeg ikke i tvil om.
Sist endret av KarlsenK; 9. mai 2016 kl. 06:12.