View Single Post
Sitat av loathsome Vis innlegg
Jeg har mekket et script som dreper Spotify-prosessen så raskt som mulig og åpner igjen for så spille av neste sang i play queuen.. da forsvinner reklamen Har dog ikke klart å trigge den ved reklame (så foreløbig har jeg bundet den til ctrl+win+s, så bare trykker jeg den comboen hver gang en reklame kommer så blir det 2-4 sek stillhet i stedet for reklame ) noe mer gidder jeg ikke å prøve, har uansett kjøpt premium subscription - lett verdt det i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Hvis du har tilgang på Windows APIen (ikke bare et enkelt script), så kan du finne ut om det er reklame ved å sette opp en DC og så bruke PrintWindow til å få Spotify til å tegne bildet dit (selv om det er andre vinduer over). Bruk så GetPixel der hvor "kaka" er (den som viser hvor mye tid som er igjen av reklamen, men som ikke er der når du spiller musikk). Hvis det er en lysegrå-nesten hvit pixel der, så er det reklame. Hvis ikke, sjekk igjen om 10 sekunder eller noe.

Det ser ut som Spotify henger litt hvis du bruker PrintWindow for ofte. Jeg har ikke funnet noen måte å komme rundt det ennå, men hvis du heller ikke finner noen måte, sett Spotify til always on top og bruk FindWindow/GetDC i steden for PrintWindow.