View Single Post
Bare for å ha sagt det med en gang: jeg er nybegynner når det gjelder html og dreamweaver.

Jeg tenkte bare å leke meg litt med en gratis css template som jeg fant på nettet, men sliter litt når det gjelder overskrifter på siden... Som sagt, så blir Æ, Ø og Å søkk vekk når jeg bruker de i overskrifter (heading 1, 2, 3 osv) Dvs, de vises i design-modus, men ikke i live view eller i opera/ie. Har søkt litt rundt omkring og funnet ut at det kanskje kan ha noe med charsets(?) å gjøre? Ser omtrent slik ut: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> Og det er det eneste stedet i koden jeg kan finne noe med charset å gjøre. Har også prøvd page properties -> encoding -> utf-8, samt prefrences -> new document -> utf-8.... Jeg har til og med prøvd å åpne det i note pad og lagre det som utf-8 uten at det hjalp...

Merkelig at det kun er i headingene det ikke virker med æ, ø og å? html-koder for disse tegnene fungerer heller ikke. Det vises da som æ, ø eller å i design-modus, men så fort jeg åpner siden noe annet sted er de borte.

Noen som vet hva problemet kan være?