View Single Post
Sitat av Wynardtage Vis innlegg
Takk for at du deler dette. Håper jeg kan senke skuldrene litt nå fordi det er det mest ubehagelige jeg noensinne har opplevd.
Vis hele sitatet...
Søvnparalyse er ekstremt ubehagelig, og det føles på en måte overnaturlig.

Det jeg stusser litt på er at jeg tidligere aldri hatt problemer med søvn eller innsovning tidligere.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke ha søvnproblemer for på oppleve søvnparalyse. Jeg tror de fleste jeg har snakket om det med har opplevd det en gang, men de fleste vet ikke hva det er. Har bare skjedd tre-fire ganger i livet med meg, sikkert 15 år siden sist.




Jeg visste ikke at det kunne oppstå på den måten i våken tilstand men det høres mest rasjonelt ut.
Vis hele sitatet...
Det er vanligst å ha når man våkner, jeg har fått det under innsovningen. Har ikke hørt om at det kan skje mens du er oppe og går. Jeg tenker heller ikke nødvendigvis at det er søvnparalyse som sådan, men en eller annen variant av at musklene ikke er helt koblet inn. Under drømmesøvn er jo musklene koblet ut, så hvis du duppet litt halvveis så kan vel det ha skjedd.

Sitat av Wynardtage Vis innlegg
Jeg er i likhet enig med din forklaring som pi* sin. Men jeg var ikke på vei tilbake i halvsøvne etter det skjedde. Derimot ble jeg vettskremt og turte ikke gå tilbake, så gikk ned i stua og undret kraftig over hva i alle dager var det som nettopp skjedde meg.
Vis hele sitatet...
Det er naturlig at du ikke var i halvsøvne etterpå, siden hendelsen skremte deg. Du skriver panikkanfall, er det noe du har til vanlig? Jeg kjenner i alle fall igjen at uhyggen kan henge i ganske lenge. Det tar litt tid å få hjernen helt tilbake i hverdagsmodus.
Sist endret av *pi; 12. oktober 2019 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.