View Single Post
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
Hva er galt med å opparbeide seg noen gode referanser og arbeidserfaring selvom det ikke er betalt? Fikk selv NAPP som faen på start ups, fikk jobb på første intervjuet, og det med sikret lønn. Mulig jeg har vært heldig. Jeg er ingen ekspert, men det jeg har nevnt har funket veldig, veldig bra for meg iallfall.
Vis hele sitatet...
Ubetalt praksis og arbeid er verdiløst, hvis det hadde verdi så hadde man fått betalt for det. Ingen referanser er verdt ubetalt arbeid. Ikke i Norge. Da er det bedre å søke seg inn på et nivå man realistisk kan få en betalt jobb på.

Du har to typer startups, de som kaller seg det fordi det høres kult ut, og de som har solid backing fra investorer og jobber målrettet mot noe spesifikt. Nesten utelukkende så faller startups i Norge i den første kategorien. De som faller i den siste er ikke interessert i en nyutdannet person rett ut fra skolen, med mindre du spesielt flink. Så enten var du spesielt flink og får betalt deretter, eller så betaler de deg gjennomsnittlig og du er ansatt i en helt tradisjonell relativt nyoppstartet bedrift.

It's all fugazi.