View Single Post
Anbefaler 50 grader i ovn med døra på gløtt. Dehydrator er jo gull om du har det.
Men ja, ved 50 grader blir det knusktørt på få timer. Potensen er den samme. Psilocybin holder seg godt opptil over 100 grader. Ca 150 om jeg ikke husker feil, men ikke noe vits å gå over 50.
Så kverner du de til pulver og lagrer lufttett, et bittelite glass med tett lokk er optimalt. Legg i fryseren ved lengre lagring, er dog usikker på nødvendigheten av siste punkt, men det funker veldig godt for meg.
Grunnen til at du skal kverne det til pulver, er for å gjøre doseringen mer forutsigbar. 0,5 gram blir da likt 0,5 gram neste gang. Og det er kjekt. Men folk skjønner ikke dette siste poenget virker det som... Å lagre soppene hele tar unødvendig plass, der kommer til mer oksygen mellom soppene som bryter ned ting raskere, du kan bli busta ved at snuten ser at det likner sopp osv.. og glemte jeg å repetere at doseringen blir lik hver gang gram for gram?
Hver enkelt sopp er nemlig ulik i potens, ikke minst størrelse og vekt. Det å ta 20 sopp kan bli både svært lite , eller ganske heavy. Umulig å vite på forhånd.
Sånn. Det var siste gang jeg gidder å skrive det her